خبرگزاری کار ایران

نجات دو معدنچی از زیر آوار زغال سنگ در تونل برناکی

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۱۷۸

دو معدنچی که هنگام کار در تونل برناکی معدن زغال سنگ طزره واحد البرز شرق بر اثر ریزش آوار زغال سنگ گرفتار شده بودند، نجات پیدا کردند.

کارگران معدن زغال سنگ برناکی با اعلام خبر محبوس شدن دو نفر از همکاران خود به خبرنگار ایلنا گفتند: حادثه ریزش معدن زغال سنگ برناکی که بعدازظهر روز گذشته (جمعه ۲۰ دی  ماه) حوالی ساعت ۲ ونیم اتفاق افتاد، موجب محبوس شدن دو نفر از کارگران واحد استخراج شد که خوشبختانه با اقدام به موقع سایر کارگران نجات پیدا کردند.

 یکی از کارگران در تشریح جزئیات این حادثه گفت: بعد از اتمام شیفت و خاموش کردن دستگاهای هوارسان به ناگاه با غیبت دو نفراز همکارانمان مواجه شدیم. از صدای پوکر آنها که هنوز روشن بود مطمئن شدیم این دو نفراز تونل خارج نشده‌اند. سریعا به اتفاق سایر همکاران خود را به محل کار آنها واقع در لوله شماره یک (دبیل۲۵ k) رساندیم و در آنجا دیدیم که دو نفر از همکاران باسابقه ما پشت خروارها آوار ریخته شده گرفتار شده‌اند.

او افزود: امدادگران معدن با کمک سایر همکاران بعد از ساعت‌ها تلاش توانستند حوالی ساعت شش تا هفت بعدازظهر با خارج کردن آوار زغال سنگ ریخته شده این دو کارگر معدن را که با هم برادر بودند، سالم نجات دهند.

طبق اظهارت یکی دیگر از کارگران تونل برناکی؛ تکرار حوادث کار در معادن واحد معدنی در نتیجه بی‌توجهی برخی مسئولان و سرپرستان معدن به ایمنی کار و نظارت بر کار کارگران است. دو ماه پیش نیز در حادثه‌ای مشابه در همین تونل ما دو نفر از همکاران خود را از دست دادیم.

او گفت: برخی سرپرستان بخش‌های مختلف تونل برناکی نظارتی بر کار کارگران زیرمجموعه خود ندارند و بارها ما مشاهده کرده‌ایم این افراد در طول یک روز کاری حتی از اتاق کار خود نیز برای سرکشی از کارگران و نحوه کار آنها خارج نمی‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز