خبرگزاری کار ایران

صادقی:

آزادی عمل در مدیریت مراکز ملکی درمانی سبب دستاویز شدن منافع بخشی و گروهی می‌شود/ سیاست‌گذاران حوزه سلامت، ذینفع هستند

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۳۶۵

رئیس کمیته بیمه و درمان خانه‌های کارگر سراسر کشور، گفت: روح تفاهم‌نامه و اداره بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین اجتماعی باید ضمن حفظ حقوق بیمه‌شدگان، با قوانین و مقررات ناظر بر درمان سازمان انطباق داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی در نشست کمیته بیمه و درمان خانه‌های کارگر  سراسر کشور، که در محل خانه کارگر غرب تهران برگزار شد، گفت: روح تفاهم نامه و اداره بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین اجتماعی باید ضمن حفظ حقوق بیمه‌شدگان، با قوانین و مقررات ناظر بر درمان سازمان انطباق داشته باشد.

وی افزود: یقیناً بودجه عملکردی بیمارستانها و پرداخت به میزان ارائه خدمات در ساختار راهنمای بالینی یکی از خواسته‌های جامعه کارگری بوده و هست؛ ولی اجرای این موضوع مهم که به کارایی و اثربخشی درمان منجر خواهد شد نباید موجب آزادی عمل در نحوه اداره بیمارستانها و مدیریت آنها گردد چراکه آزادی عمل در مدیریت سبب دستاویز شدن مراکز ملکی درمانی به منافع بخشی و گروهی خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: حدود اختیارات مدیران بیمارستانی به شکل ساختاری که در طرح مذکور ارائه شد، نشان از نگرانی جدی در خصوص دخل و تصرف در خریدها، قراردادها و برون‌سپاری‌هایی است که سلیقه‌های فردی را ممکن می‌سازد و این شائبه را ایجاد می‌کند که سرنوشت چنین مدیریت‌هایی به سرنوشت برون‌سپاری مراکز درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی دچار شود. سرنوشتی که نتیجه‌ای جز افزایش هزینه و تقاضاهای القایی از ناحیه خدمت‌گیرنده و خدمت‌دهنده را به همراه نداشته است. 

رئیس کمیته بیمه و درمان خانه‌های کارگر سراسر کشور تصریح کرد: حوزه سلامت به دلیل وجود تعارض منافع دچار پیچیدگی‌های فزایندهای شده است و این در حالی است که کسانی برای آن سیاست‌گذاری می‌کنند که دقیقاً در آن ذینفع هستند و از این نظر باید هوشیار و مراقب بود که خللی در امر خدمت‌رسانی به خدمت‌گیرندگانی که پرداخت‌کننده نهایی هزینه‌ها هستند، وارد نشود.

وی افزود: کمیته بیمه و درمان علاقه‌مند است در خصوص تبعات احتمالی این طرح با طراحان در معاونت درمان سازمان به مذاکره بنشیند و از منظر کارشناسی نسبت به نقاط ضعف و قدرت آن گفتگو کند.

صادقی در پایان گفت: اعتقاد داریم هر طرحی قبل از رونمایی در حوزه بیمه و درمان می‌بایست ابتدا با نمایندگان جامعه هدف مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گیرد تا در زمان اجرا دچار مشکل و نقصان یا توقف نگردد.

 محور این نشست نحوه‌ی اداره مراکز درمانی و چالش‌های پیش رو بود که اعضای کمیته بیمه و درمان پیرامون آن به بحث و بررسی پرداختند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز