خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار؛

نشست دستورالعمل اجرایی تامین نیروی کار کارفرمایان متقاضی استفاده از اتباع خارجی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۷۲۰

اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نشست توجیهی و آموزشی دستورالعمل اجرایی تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان متقاضی استفاده از اتباع خارجی در دفاتر کاریابی‌های داخلی را برگزار کرد.

به گزارش ایلنا، این نشست با حضور نمایندگان انجمن کاریابی‌های تهران، دبیر کانون کاریابی‌ها و مدیران ۱۴ کاریابی منتخب استان تهران به عنوان مجری طرح اشتغال اتباع خارجی برگزار شد.  

«محسن ابراهیمی» مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست، گفت: هدف از تشکیل این گارگاه آموزشی آشنایی نمایندگان وصاحبان موسسات کاریابی با آئین نامه مذکور است. 

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هدف نهایی از اجرای طرح این است که هر شهروند ایرانی که تمایل دارد به جای نیروی کار خارجی مشغول به کار شود بتواند در زمانی منطقی به این درخواست خود دست پیدا کند. 

ابراهیمی تصریح کرد: مطابق ظرفیت موجود در ماده ۱۲۱ قانون کار در صورت عدم دسترسی به کارگر ایرانی داوطلب واجد تحصیلات و تخصص لازم می‌توان از متخصصین خارجی برای آموزش و جایگزینی بعدی از افراد ایرانی استفاده کرد؛ همچنین با توافق‌های انجام شده با مدیر کل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرایند انجام کار تبیین شده است.  

وی افزود: این فرایند شامل سه مورد می‌شود؛ یک: معرفی نیروی کارایرانی به کارفرمای متقاضی استفاده ازنیروی کار خارجی. دو: درصورت عدم وجود نیروی کار ایرانی معرفی اتباع خارجی دارای کارت آمایش به کارفرمای ایرانی  و سه: در صورت عدم وجود نیروی کار ایرانی واتباع خارجی دارای کارت آمایش نسبت به بازدید از کارگاه و تهیه گزارش برای طرح درهیت فنی اشتغال اقدام می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: اداره کل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درنظر دارد درخواست‌های تکمیل مدارک ازقبیل صدور روادید ورود با حق کار، صدور، تمدید و تجدید و ابطال پروانه کار در آینده نزدیک به کاریابی‌ها را  واگذر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز