خبرگزاری کار ایران

حسین حبیبی:

اول احیای سه جانبه‌گرایی در تامین اجتماعی بعد «اصلاحات پارامتریک»

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۱۷۹

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران تاکید می‌کند که هر نوع اصلاحات در قوانین تامین اجتماعی بدون احیای سه‌جانبه‌گرایی، خلاف منافع کارگران است.

حسین حبیبی (دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با زمزمه‌های مبنی بر بررسی «اصلاحات پارامتریک تامین اجتماعی« در سازمان تامین اجتماعی و دولت گفت: قاعدتاً سه‌جانبه گرایی در شورایعالی کار انجام می‌شود یا در شورایعالی تامین اجتماعی که البته به جایش هیت امنای تامین اجتماعی داریم که به هیچ وجه سه‌جانبه‌گرا نیست.

وی با تاکید بر غیرقانونی بودن مطرح شدن بحث‌های اصلاحات پارامتریک در نشست‌های منطقه‌ای در مناطق مختلف کشور گفت: هرگونه مصوبه این نشست‌ها اعتبار قانونی ندارد. فقط می‌توانند توافق یک موضوع خاص را حداقل به دبیرخانه سه‌جانبه در وزارت کار ارسال کنند تا نمایندگان منتخب کارگران در آنجا تصمیم بگیرند.

حبیبی تاکید کرد: حل مشکلات سازمان تامین اجتماعی و تامین منابع مالی آن درگرو تامین امنیت شغلی و دائمی تلقی کردن قراردادهای کار با ماهیت مستمر است، در غیر اینصورت هر طرحی فریب و نیرنگ است.

به گفته‌ی او، قراردادهای دائمی کار که نباشد کارگران به خاطر وقفه‌های مکرری که در سوابق‌شان ابجاد می‌شود، هم دچارطولانی شدن سابقه خدمت حتی بیش از آنچه که اینک هست می‌شوند و هم به واسطه‌ی عدم بیمه‌پردازیِ مستمر و دائم، به منابع مالی سازمان ضرر می‌زنند، پس با اصلاح پارامتریک بدون تامین  امنیت شغلی و برقراری قراردادهای دائمی کار، کارگران و به دنبال آن سازمان تامین اجتماعی نابود می‌شوند.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراها بازهم تاکید می‌کند: تشکلهای کارگری بایستی بسیار مراقب باشند و اجازه ندهند گروهی خاص یا به اصطلاح نمایندگان کارگران در برخی مناطق کشور به جای همه تصمیم بگیرند؛ اول احیای سه‌جانبه‌گرایی در تامین اجتماعی بعد اصلاحات پارامتریک. هر راهی غیر از این، به بیراهه می‌رود و منافع کارگران را به خطر جدی می‌اندازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز