خبرگزاری کار ایران

کارگران روزمزد روغن «اویلا» خواستار مستقیم شدن قراردادهایشان شدند/ مدیر پشتیبانی: نیاز به مجوز داریم

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۰۷

کارگران روزمزدی واحد تولیدی «اویلا» وابسته به صنایع غذایی کوروش خواستار ثبات شغلی و عقد قرارداد مستقیم کاری با کارفرمای خود شدند.

منابع خبری کارگری در واحد تولیدی روغن «اویلا» که در ضیاءآباد در شهرستان تاکستان استان قزوین فعال هستند، به خبرنگار ایلنا گفتند: حدود ۴۰ کارگر روزمزدی هستیم که سالهاست زیرنظر پیمانکار به صورت روزمزد در این واحد تولیدی مشغول کاریم.

این کارگران که عقیده دارند به واسطه روزمزدی بودن؛ دریافتی‌هایشان نسبت به سایر کارگران همین واحد تولیدی بسیار ناچیز است، می‌گویند: جدا از مشکل ناکافی بودن دستمزد دریافتی، ثبات شغلی نداریم و با مشکل تهدید امنیت شغلی نیز مواجه هستیم.

کارگران روزمزدی واحد تولیدی اویلا خواستار آن هستند تا مدیریت این واحد بزرگ صنعتی در مقام کارفرمای اصلی در راستای اجرای طرح‌های مستقیم شدن قراردادهای کاری کارگران روزمزد با آنها قرارداد مستقیم کار منعقد کند.

به گفته یکی از همین کارگران؛ طی چند سال گذشته مدیریت کارخانه با اجرای طرح جایگزینی نیروی کار، تعداد زیادی از همکاران روزمزد را قراردادی کرده است.

وی افزود: هرکدام از ما کارگران ۲ تا ۵ سال سابقه کار داریم و کارفرما در هر زمانی که به ما نیاز دارد، ما را به کار می‌گیرد.

این کارگر گفت: ما در هر شیفت کاری حدود ۱۲ ساعت کار می‌کنیم و کارفرما به ازای هر روز؛ ۱۰۶ هزار و به ازای هر شب؛ ۱۲۳ هزار تومان به ما دستمزد پرداخت می‌کند. بیمه تامین اجتماعی ما نیز بر اساس هر روز کاری به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه پرداخت حقوق و بیمه هیچ مشکلی با کارفرما نداریم، افزود: آنچه باعث نگرانی ما شده، نداشتن امنیت و ثبات شغلی است. همچنین درآمد ماهانه ما باتوجه به شرایط سخت اقتصادی کشور که قیمت همه اجناس مصرفی و غیرمصرفی هر روز گرانتر می‌شود، کفاف معاش زندگی ما را نمی‌دهد.

به گفته وی؛ درآمد ماهانه کارگران روزمزدی در شرکت اویلا به صورت میانگین یک میلیون و ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است این درحالی‌ست که اگر ثبات شغلی وجود داشته باشد و کارفرما با کارگران قرارداد مستقیم کار منعقد کند، درآمد ماهانه آنها تغییر کرده و معیشت‌شان بهتر خواهد شد.

افشار (مدیر طرح پشتیبانی شرکت اویلا) در تشریح وضعیت کارگران روزمزدی این کارخانه به ایلنا گفت: با وجود آنکه کارگران روزمزدی این شرکت از همه امکانات و مزایای شرکت همانند کارگران قراردادی استفاده می‌کنند در تلاش هستیم برای این دسته از کارگران به مرور ثبات شغلی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه قراردادی کردن کارگران روزمزد نیاز به مجوز دارد، افزود: شرکت اویلا به مرور برای جذب نیروی کار از کارگران روزمزد استفاده می‌کند و در این بین تعداد زیادی از این کارگران نیز قراردادی شده‌اند.

به گفته افشار؛ این کارگران براساس اولویت‌بندی به مرو جذب کارخانه شده و درحال حاضر شرایط کار آنها هیچ فرقی با کارگران قراردادی ندارند.

وی گفت: هریک از این کارگران در هر ماه ممکن است ۵، ۱۰ یا ۱۵ روز در ماه به کار گرفته شوند و دستمزد و مزایای آنها نیز طبق روزهای کارکرد تمام کامل پرداخت می‌شود. حتی به کارگران روزمزد عیدی و پاداش پایان سال نیز تعلق می‌گیرد.

مدیر طرح پشتیبانی شرکت اویلا با بیان اینکه کارگران روزمزد به مرور جذب کارخانه می‌شوند، در خاتمه افزود: ممکن است در آینده نزدیک با اجرای طرح توسعه شرکت همه کارگران روزمزدی جذب کارخانه شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز