خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران مطرح کرد؛

کارگران پیمانکاری چادرملو با طرح کارفرما موافق نیستند/ مزایای کارگاهی و ضرایب قانونی مزد را بالا می‌برد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۷۱۳

حسین رجاییان از معطل ماندن طرح‌طبقه‌بندی برای کارگران پیمانکاری در چادرملو خبر داد. به گفته‌ی او، کارگران با طرح پیشنهادی کارفرما موافق نیستند.

حسین رجاییان (رئیس انجمن صنفی کارگران پیمانکاری حاتمی در معدن چادرملوی یزد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر ضرورت اجرای «طرح طبقه‌بندی مشاغل» برای همه‌ی کارگران مشمول قانون کار گفت: مدتهاست در تکاپوی اجرای این طرح هستیم؛ طرحی که پیمانکار آورده بود با طرح مرجع تفاوت بسیار داشت و مزد و مزایا در آن خیلی کمتر از طرح مرجع چادرملو بود؛ لذا ما نمایندگان کارگران این طرح را  قبول نکردیم.

او از ادامه پیگیری‌ها خبر می‌دهد: در ادامه، ۲۲ آبان ماه، نامه اعتراضی برای روابط کار وزارت کار فرستادیم و فعلاً منتظر جواب این نهاد مرجع هستیم؛ در این نامه از معاونت روابط کار وزارت کار خواسته‌ایم که به جزئیات طرح ورود کند و الزامات طرح طبقه‌بندی عادلانه را تعیین نماید.

به گفته‌ی وی، پیمانکاری چادرملو حدود ۳۰۰ کارگر دارد که همه آنها در انتظار اجرای طرح طبقه‌بندی و افزایش سطح دریافتی خود هستند.

رجاییان در انتقاد از طرح پیشنهادی کارفرما افزود: برای کارگران اصلی چادرملو که طرف قرارداد با کارفرمای مادر هستند، مزایای طرح طبقه‌بندی خیلی بالاتر است. طرح پیشنهادی کارفرما برای ما پیمانکاری‌ها، مزایای کارگاهی نداشت و ضرایب، خوب اعمال نشده بود و در نتیجه، موجب ضرر و زیان کارگر می‌شد؛ بنابراین نماینده کارگران این طرح را  قبول نکردند و دست به دامان وزارت کار شدند.

نماینده کارگران پیمانکاری چادرملو در ادامه ابراز امیدواری می‌کند با درایت وزارت کار و همراهی این نهاد با کارگران، مشکل حل شود و کارگران پیمانکاری چادرملو به حق قانونی‌شان برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز