خبرگزاری کار ایران

گلایه کارگران شرکت فولاد آلیاژی ایران از طولانی شدن روند اداری بازنشستگی/ اداره کار: مشکل با ما مطرح نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۳۷۳۳۱

حدود ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت فولاد آلیاژی ایران می‌گویند که فرایند بازنشستگی آنها به دلیل مشکلات اداری و همکاری نکردن دستگاه‌های مربوط، به تعویق افتاده و طولانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به گفته کارگران شرکت فولاد آلیاژی ایران؛ ۱۰۰ نفر از کارگران به دو دسته ۸۰  و ۲۰ نفری تقسیم می‌شوند. بازنشستگی دسته اول توسط سازمان تامین اجتماعی تایید نشده و دسته دوم تایید شده است؛ اما همگی آنها به دلیل مشکلات اداری و همکاری نکردن اداره کار موفق نشده‌اند با استفاده از مزایای قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور ترک کار خود را دریافت کنند. 

کارگران در مورد دلیلی که این مشکلات را رقم زده است، گفتند: ظاهرا زمانی که پیمانکار شرکت لیست بیمه را تهیه می‌کرد و کدها را درج می‌کرد در ثبت کدها اشتباهاتی صورت گرفته است که این مسئله با رسیدگی مدیرعامل شرکت حل شد.   

هرچند این کارگران معتقد هستند که دلایل دیگری هم وجود دارد: از آنجا که حق شیفت، حق اشعه و... از کارفرمای شرکت دریافت می‌کنیم و میانگین دستمزدهایمان بیش از ۵ میلیون تومان است و از آنجا که متناسب با دستمزدی که دریافت می‌کردیم، حق بیمه می‌پرداختیم به همین دلیل پس از بازنشستگی بیش از ۵ میلیون تومان مستمری دریافت خواهیم کرد؛ اما به نظر می‌رسد که دستگاه‌‌های مسئول در این پرونده دلشان نمی‌‌خواهد که چنین میزان مستمری دریافت کنیم. 

با اینهمه موضوعی  که عجیب به نظر می‌رسد بازنشسته شدن همکاران تعدادی از این کارگران است که شرایط شغلی مشابه آنها را داشته‌اند. 

کارگران معترض شرکت فولاد آلیاژی ایران در این‌باره می‌گویند: تعدادی از همکاران ما سال ۹۴ با شرایطی که ما داریم بازنشسته شدند؛ اما حالا که نوبت به ما رسیده اداره کار شهرستان اشک‌زر و تامین اجتماعی استان همکاری نمی‌کنند. این در حالی است که همکارانی از ما که بازنشسته شده‌اند تنها شفیت کاری‌شان متفاوت بود؛ اما در احکام شغلی هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشتیم. 

آنها افزودند: تامین اجتماعی به چند نفر از همکاران ما اعلام کرده که اگر معترض هستید به دیوان عدالت اداری  شکایت کنید. اگر رای به نفعتان صادر شد رای را اجرا می‌کنیم. به همین خاطر شکایت کرده‌ایم و منتظر رای هستیم؛ رایی که به احتمال فراوان به نفع ما صادر می‌شود. 

«حیدری» معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در پاسخ به این پرسش که چرا آنگونه که کارگران مدعی هستند به شکایت‌های آنها در مورد بازنشستگی پیش از موعد رسیدگی نمی‌شود، گفت: تاکنون چنین مشکلی را به ما اعلام نکرده‌اند. اگر چنین مشکلی وجود دارد مسئول انجمن صنفی کارگران شرکت باید در جلساتی که با نمایندگان کارگران شرکت‌ها داریم آن را اعلام کند؛ اما انجمن صنفی کارگران شرکت فولاد آلیاژی چنین موضوعی را مطرح نکرده‌ است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز