خبرگزاری کار ایران

حسن صادقی در گردهمایی سالروز تصویب قانون کار کشور:

اعضای ما تربیت شده در فرهنگ تشکیلاتی هستند و اغتشاش نمی‌کنند/ از ابتدا مخالف افزایش قیمت بنزین بودیم/خصوصی‌سازی در قالب هلدینگ باید صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۴۲۰

صادقی گفت: مخالفت مدنی با مخالفت تخریبی متفاوت است. تخریب بانک‌ها و اموال عمومی مورد نظر ما نیست. کسانی هستند نمی‌خواهند فرهنگ مدنیت شکل بگیرد و دموکراسی در کشور برقرار شود. مطالبه گری با بانک آتش زدن یکی نیست. فضا باید دموکراتیک و حق طلبانه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی (رئسس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در گردهمایی ساروز تصویب قانون کار کشور که در محل خانه کارگر مرکز در خیابان ابوریحان برگزار شد، با اشاره به اینکه اعضای ما اعضای تربیت شده در فرهنگ تشکیلاتی هستند و مسیر هیجانی و اغتشاش را دنبال نمی‌کنند، اظهار داشت: اعضای خانه کارگر مسیری را دنبال نمی‌کنند که خلاف منافع‌شان باشد.

او ادامه داد: قانون کار هنوز به طور کامل اجرا نشده است؛ چراکه نظام اقتصادی ایران نظامی نیست که این قانون کار را برتابد. بسیاری از مفاد این قانون مغفول الاجرا مانده است.‌ متاسفانه می‌گویند قانون کار ضد منافع سرمایه‌گذاری و سرمایه‌داری است. آنها به ما انگ می‌زنند.

صادقی تصریح کرد: متاسفانه نظام اقتصادی کشور خیلی به منافع کارگران توجه ندارد و قانون کار را مرتبا مورد نقد قرار می‌دهد. البته ما هم به برخی مفاد ان نقد داریم اما اصلاحات ما برای بهتر شدن است اما برخی دیگر خواهان بدتر شدن و برده‌دارانه‌تر شدن است.

وی افزود: قانون کار برای امنیت شغلی و تامین منافع کارگر است. قانون اعمال مدیریت تخاصمی نیست. اگر حقوق کارگر پرداخت نشد و کارگر دست به دامن مراجع قضایی شد مراجع باید حقوق کارگر را بپردازد. نمی‌دانیم چرا دولتمردان گذشته و حال چرا با قانون کار سرد برخورد می‌کنند‌.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: ما می‌گوییم خصوصی‌سازی کنونی مبتنی بر اصل 44 نیست. ما با خصوصی‌سازی نزاع نداریم و آن را امری لازم برای توسعه کشور می‌دانیم اما نه رهاسازی و هرج و مرج. خصوصی‌سازی در قالب فردی نباید باشد.

او ادامه داد: ما می‌گوییم خصوصی‌سازی در قالب هلدینگ باید انجام شود. خصوصی‌سازی اقتصاد ایران را ویران کرده و کارگر را فقیر کرده است. تشکیلات خانه کارگر با اینگونه خصوصی‌سازی‌مخالف است. ما موافق هستیم که افراد اهلی بیایند و شرکت‌ها خصوصی کنند.

صادقی با اشاره به اینکه ما نسبت به بحث حامل‌های انرژی و افزایش قیمت بنزین مخالف بودیم و هستیم، گفت: از زمان حذف یارانه‌ها آقای محجوب گفت این سیاست کشور را فقیرتر می‌کند اما گوش شنوایی نبود. اتفاق امروز نشأت گرفته از تصمیم اولیه در مورد یارانه‌ها بود.

وی در پایان تصریح کرد: مخالفت مدنی با مخالفت تخریبی متفاوت است. تخریب بانک‌ها و اموال عمومی مورد نظر ما نیست. کسانی هستند نمی‌خواهند فرهنگ مدنیت شکل بگیرد و دموکراسی در کشور برقرار شود. مطالبه‌گری با بانک آتش زدن یکی نیست. فضا باید دموکراتیک و حق طلبانه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز