خبرگزاری کار ایران

در همایشی مطرح شد:

بیماران صعب‌العلاجِ تامین اجتماعی به شعب بانک رفاه خوزستان مراجعه کنند/ کانون‌های بازنشستگی تعاونی‌های اشتغال‌زایی را ایجاد کنند

asdasd
کد خبر : ۸۳۶۲۳۵

همایش هم اندیشی بررسی مشکلات و مسائل پیرامون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، صادق جلیلی در همایش هم اندیشی بررسی مشکلات و مسائل پیرامون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی خوزستان با اشاره به نقش تامین اجتماعی در برقراری امنیت خاطر بیمه‌شده‌ها و بازنشستگان گفت: امروزه تامین اجتماعی یکی از ضرورت‌های توسعه اقتصادی و تحقق عدالت اجتماعی است و با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نقش حمایتگری از نیروی کار و تامین آتیه آنها را ایفا می کند وظیفه ما در بخش درمان، فراهم کردن بستر لازم و مهیا کردن امکانات درمانی درخور برای رفاه حال بیمه‌شده‌ها، بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان ضمن تشریح  خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در استان خوزستان افزود: حدود 2 میلیون و 900 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در استان خوزستان است که با در اختیار داشتن 6 بیمارستان ملکی و یک بیمارستان هیات مدیره‌ای و 24 مرکز درمانی سرپایی در حال خدمت به بیمه‌شدگان هستیم.

وی افزود: یک بیمارستان 96 تختخوابی تا پایان سال در دزفول افتتاح خواهد شد و یک بیمارستان 160 تختخوابی نیز در سال آینده در آبادان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان خاطرنشان کرد: با این دو بیمارستان و احتساب بیمارستان 100 تختخوابی هیات مدیره‌ای میلاد اهواز مجموع تخت‌های بستری تامین اجتماعی در استان خوزستان به بیش از 800 تخت خواهد رسید.

سیدمحمد مرعشی (مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان) نیز با تاکید بر اینکه سازمان تأمین اجتماعی با الهام از توصیه‌های ارزشمند بزرگان دین مبین اسلام و ارج نهادن به مقام و جایگاه گرانقدر پیشکسوتان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران ایران اسلامی به خود می‌بالد، گفت: تعامل سازنده و اثرگذار کانون‌‌ها باعث ارتباطی مثبت شده و امیدواریم در سایه این تعامل بتوانیم بیش از پیش نسبت به تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت خود در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران انجام وظیفه نمائیم.

مرعشی ایجاد آرامش و امید به آینده و تأمین معاش مادی برای تمام آحاد تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی را امری مهم برشمرد و افزود: تمام سعی و توان مجموعه این سازمان ایجاد رضایتمندی ذینفعان و بویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران است.

عبایی (رئیس کانون بازنشستگان استان خوزستان) هدف از برگزاری این همایش را بحث، تبادل نظر، بیان دیدگاه‌ها و ارائه راهکارهای مناسب عنوان کرد و گفت: هدف برگزاری این همایش برقراری ارتباط حضوری و چهره به چهره اعضای هیات مدیره با مدیران و شرکای تامین اجتماعی است که نقش مستقیمی در پاسخگویی به مطالبات جامعه بازنشستگان دارند.

عبایی به فلسفه تشکیل کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: بر اساس ماده 134 قانون کار، جهت تامین نیازها و برخورداری جامعه بازنشستگان از خدمات بهداشتی درمانی و بررسی مشکلات معیشتی و پیگیری مطالبات آنها، کانون‌های بازنشستگی تشکیل شد که در استان خوزستان 22 کانون در مرکز استان و شهرستان‌ها نقش حمایتگری بازنشستگان را به عهده دارند.

غمگین (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان) بر انتخابات درست و نظارت بر کانون‌های بازنشستگی تاکید کرد و گفت: کانون‌های بازنشستگی می‌توانند نقش ارزنده‌ای در حمایت از بازنشستگان، مستمری‌بگیران و خانواده‌های آنها ایفا کنند.

وی گفت: کانون‌های بازنشستگی می‌توانند با ایجاد تعاونی‌های اشتغال‌زایی فرزندان بازنشستگان را به سمت و سوی کارآفرینی تشویق کنند.

یحیایی (سرپرست بانک رفاه کارگران) نیز در این همایش با اشاره به فعال بودن اسان خوزستان در تمام زمینه‌ها گفت: مردم خوزستان با ایثار خود در زمان دفاع مقدس و همچنین در بخش اقتصادی و کشاورزی و مسائل اجتماعی فعال و سرآمد هستند.

وی افزود: بانک رفاه کارگران با 63 شعبه در سطح استان خوزستان در خدمت به کارگران و مردم شریف استان است.

سرپرست بانک رفاه کارگران خوزستان در خصوص وام به بیماران صعب‌العلاج گفت: بیماران متقاضی می‌توانند با مراجعه به شعب بانک رفاه در سطح استان نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز