خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری دولت با رسانه‌ها مطرح شد؛

۷۲ درصد جامعه حمایت مالی دولتی می‌گیرند/ حقوق‌بگیران و بیکاران مشمول این طرح هستند

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۸۲۷

۷۲ درصد از جامعه حمایت‌های مالی دولت را دریافت خواهند کرد. نزدیک به ۲۸ درصد از سه دهک بالای جامعه مشمول این طرح نیستند اما اکثریت قریب به اتفاق جامعه این حمایت‌ها را دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد میدری (معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در نشست خبری سخنگوی دولت اظهار داشت: رئیس جمهور گفتند که ۶۰ میلیون نفر مشمول طرح پرداخت‌ یارانه‌ها خواهند بود که این طرح در سه نوبت بسته معیشتی همانطور که طبق جدول سازمان برنامه و بودجه مشخص می‌شود، پرداخت خواهد شد. افرادی که فکر می‌کنند مشمول دریافت یارانه هستند اما نتوانسته‌اند آن را دریافت کنند، از طریق ثبت‌نام در درگاه اینترنتی که اعلام می‌شود، این مسئله را اعلام کنند.

او ادامه داد: درگاه آمار و اطلاعات ایران استطاعت مالی خانواده‌ها را از طریق شاخص‌های معین معلوم خواهد کرد. ۷۲  درصد از جامعه مشمول این طرح خواهند شد و حمایت‌های مالی دولت را دریافت خواهند کرد. نزدیک به ۲۸ درصد از سه دهک بالای جامعه مشمول این طرح نیستند اما اکثریت قریب به اتفاق جامعه این حمایت‌ها را دریافت می‌کنند.

علی ربیعی (سخنگوی دولت دوازدهم) در بخش دیگری از این نشست خبری درباره مشمولین این طرح اظهار داشت: در این طرح حمایتی دولت کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران مشمول بیمه‌های تامین اجتماعی، کشوری و لشگری و صندوق روستاییان و عشایر وبه طور کلی حقوق‌بگران وجود خواهند داشت. برش اقشاری و درآمدی به صورت ترکیبی به عنوان معیار مشمولین این طرح درنظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: تمامی این شاخص‌ها در نهایت توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی خواهد شد و نزدیک به ۷۵ درصد جامعه را شامل خواهد شد. البته نگرانی اصلی ما در مورد افرادی است که نشانه خاصی در جایی ندارند و اغلب بیکار هستند و زندگی سختی هم دارند. ما برای به دست آوردن اطلاعات این افراد به سراغ پایگاه اطلاعاتی دفترچه سلامت نیز رفتیم.

وی افزود: سامانه‌ای طی روزهای آتی اعلام خواهد شد که افرادی که خودشان را ذیحق می‌دانند، می‌توانند با توضیحات ۲۰۰ کلمه‌ای علت مشمولیت خود را بگویند و ما نیز بررسی خواهیم کرد. اگر به تعدادی که اکنون تعیین شده هر تعدادی اضافه شود، مشکلی نخواهیم داشت. پول مردم نیز از همین ماه پرداخت خواهد شد. کسانی که مشمول نشده‌اند هر زمانی که اعتراض بزنند و مورد تایید قرار بگیرد از ماه اول مبالغ یارانه را پرداخت خواهیم کرد. تمهیداتی پیش‌بینی شده که همه افرادی که بیمه بیکاری می‌گیرند و زنان سرپرست خانوار در این طرح باشند.

ربیعی خاطرنشان کرد: ۶۳۶۹ شماره USSD است که با همکاری وزارت ارتباطات راه‌اندازی شده و طی دو تا سه روز آینده آغاز به کار خواهد کرد. از افراد درخواست می‌شود که کد ملی سرپرست خانوار و شماره ملی با شماره‌ای که به نام فرد ثبت شده پیامک کنند، چراکه قرار است این شماره‌ها از این پس به عنوان درگاه رسمی ارتباط با مردم باشد. این شماره‌ها کاربری‌های دیگری نیز خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز