خبرگزاری کار ایران

کارگران بخش کشاورزی مجتمع هفت تپه به ادامه مشکلات معترض هستند

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۴۲۶

اعتراض کارگران در مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه برای مشخص شدن وضعیت مطالبات صنفی خود هنوز ادامه دارد.

برخی منابع کارگری در شوش به خبرنگار ایلنا گفتند: تقریبا از یک هفته پیش تعدادی از کارگران شاغل در بخش کشاورزی مجتمع کشت و صنعت هفت تپه مقابل ساختمان مدیریت این مجتمع برای وصول مطالبات صنفی خود دست به اعتراض صنفی می‌زنند.

یکی از کارگران معترض با بیان اینکه تعداد کارگران شاغل در بخش کشاورزی این مجتمع حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰  نفر برآورد می‌شود، در ادامه افزود: کارگران بخش کشاورزی مجتمع هفت تپه دست‌کم ۲ ماه (شهریور و مهر ماه) مزد معوقه طلب دارند. بخشی از اعتراض کارگران کشاورزی نیز مربوط به مطالباتی است که مجموع کارگران هفت تپه در اعتراضات ۳۳ روزه آذر ماه سال گذشته دنبال می‌کردند.

او گفت: بحث سنوات بازنشستگی کارگران بازنشسته و پرداخت هزینه بازنشستگی شماری از کارگران مشمول، موضوع پرداخت نشدن برخی مزایای عرفی و قانونی کارگران، بحث همسان‌سازی حقوق و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل برای برخی کارگران، پرداخت مطالبات بیمه تامین اجتماعی و از همه مهمتر تامین امنیت شغلی کارگران و بازگشت به کار تعدادی از کارگران تعدیلی، ازجمله مطالبات کارگران  مجتمع هفت تپه است که در هر دوره از اعتراضات آنها را مطالبه و دنبال می‌کنند.

او در خصوص پیگیری مطالبات کارگران از سوی نمایندگان کارگری و هیات سه نفره اداره کار در هفت تپه گفت: فعالیت هیات سه نفره‌ای که از ابتدای آبان ماه سال جاری به دستور مدیرکل کار خوزستان برای پیگیری مطالبات کارگران هفت تپه در مجتمع مستقر شده بود، بعد از یک هفته فعالیت متوقف شده و اعضای شورای اسلامی کار کارگران مجتمع هفت تپه نیز غیرفعال هستند.

این کارگر در پایات گفت: در حال حاضر باتوجه به اینکه در فصل برداشت نیشکر قرار داریم، ادامه روند اعتراضی کارگران بخش کشاورزی مانع از فعالیت حدود ۲ هزار کارگر فصلی نی‌بر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز