خبرگزاری کار ایران

یک مقام رسمی مطرح کرد؛

در سال جاری چهار کارگر ساختمانی در بوکان جان باختند/ یک کارگر قطع نخاع و شش نفر مصدوم شدند

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۲۰۱

کارشناس نظام مهندسی ساختمان شهرستان بوکان از مرگ چهار کارگر و زخمی شدن شش کارگر دیگر در حوادث ساختمانی در این شهرستان اخیر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گردالی گفت: بر اساس آمارهای رسمی ثبت شده از ابتدای سال جاری تاکنون متاسفانه 4 نفر در عملیات‌های ساختمانی در سطح این شهر جان خود را از دست داده، بیش از 6 نفر مصدوم و یک نفر نیز قطع نخاع شده‌اند. افزون بر این آمار، دو نفر متوفی در حوادث ساخت و سازهای روستایی و شهری فاقد نظارت داشتە‌ایم.

وی در ادامه گفت: عدم اهتمام کارفرمایان به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های ایمنی مهندسین ناظر  علیرغم تاکید ویژه سازمان نظام مهندسی به اهمیت رعایت ایمنی و HSE در کارگاه‌های ساختمانی، عدم رعایت نکات ایمنی بویژه حین کار در ارتفاع، عدم تهیه و استفاده از وسایل ایمنی نظیر کلاه و کفش و کمربند و ... عمده دلایل بروز این حوادث ناخوشایند بوده است.

وی در پایان افزود: توجە جدی و فرهنگ‌سازی لزوم رعایت و استفاده از وسایل ایمنی و تخصیص بودجە‌ای بسیار اندک به نسبت هزینە ساخت برای آن و الزام پیمانکاران از طرف کارفرمایان به رعایت و تهیه وسایل ایمنی و بیمە حوادث کارگاە، می‌تواند در کاهش آمار مصدومین و جان‌باختگان و همچنین تبعات منفی بعضا جبران‌ناپذیر آنها موثر باشد.

در پانزدهم فروردین ریزش دیوار در کوی مهندسین یک نفر کشته، در تیرماه در روستای داشاغل بر اثر ریزش دیوار یک نفر کشته، در دو ماه اخیر نیز در خیابان مقبل هنرپژوه و منطقە کمربندی نیز دو نفر دیگر در عملیات‌های ساختمانی جان داده و در مهرماە نیز یک کارگر نیز در  منطقه استاد حقیقی با سقوط از ارتفاع متاسفانه دچار قطعی نخاع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز