خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری کارگری روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید؛

تعیین وثیقه برای کارگران بازداشتی هفت‌تپه/تشدید اعتراضات کارگری در مجتمع هفت‌تپه/ چرا مانع حضور کارگران در خانه‌ملت شدید؟/ کاهش ۱.۷ درصدی بیکاری در تابستان/آیا تلخیِ «قند فسا» شیرین می‌شود؟!/ از بلیت‌فروشی تا محنتِ کار تحت عنوان «معلول»

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۳۴۴

امروز پس لرزه‌های بازداشت تعدادی از کارگران نیشکر هفت‌تپه ادامه داشت و اخبار و اظهارنظرات مختلفی در این باره منتشر شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، سه‌شنبه ۱۶ مهر همزمان با اینکه خبر رسید برای بازداشتی‌های هفت‌تپه قرار وثیقه صادر شده، دو عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به بازداشت اخیر کارگران واکنش نشان دادند. در این روز همچنین خبری درباره آزادی ر ئیس هیات مدیره و سهامدار شرکت نیشکر هفت تپه منتشر شد. گفت‌و‌گویی با رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی، گزارش‌هایی درباره کاهش نرخ بیکاری در تابستان، شرکت قند فسا و کارگران معلول و همچنین خبری درباره واژگونی مینی‌بوس کارگران از مهمترین مطالب منتشر شده در سرویس کارگری بودند.

 تعیین وثیقه برای کارگران بازداشتی هفت‌تپه

روز گذشته برای سه کارگر نیشکر هفت‌تپه که در مسیر تهران بازداشت شدند و همچنین دو کارگر بازداشتی دیگر، وثیقه تعیین شد.

 تشدید اعتراضات کارگری در مجتمع هفت تپه

کارگران کارخانه هفت تپه از بی‌توجهی مسئولان به درخواست‌های خود انتقاد کرده و گفتند: تا وصول مطالبات خود به تجمعات صنفی خود ادامه خواهیم داد.

 چرا مانع حضور کارگران در خانه ملت شدید؟

علیرضا محجوب (دبیر کل خانه کارگر) امروز در صحن علنی مجلس در نطق میان دستور خود ضمن اهدای سلام به کارگران و ۱۶ هزار شهید کارگری و همچنین با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و روز کودک گفت: من قصد داشتم نطقی را که نوشته بودم اینجا بخوانم اما به جای نطقم نامه کارگران نیشکر هفت تپه را ارائه می‌کنم.

 حضور کارگران بازداشتی در کمیسیون اجتماعی کاملا منطبق بر قانون بود

علی ساری (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) حضور کارگران هفت‌تپه در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را یک راه مطالبه‌گری قانونی دانست. او می‌گوید کسی نمی‌تواند در شرایطی که این عزیزان می‌خواستند «کاملا منطبق بر قانون» مطالبات خود را طرح کنند، بینِ مسیر آنها را متوقف و جلوی این ملاقات را بگیرد.

رئیس هیات مدیره مجتمع نیشکر هفت‌تپه آزاد شد

مهرداد رستمی چگنی (رئیس هیات مدیره و سهامدار شرکت نیشکر هفت تپه) روز گذشته آزاد شد.

 بدنامی سارقان گاه به پای کارگران ساختمانی نوشته می‌شود

اکبر شوکت ( رئیس کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی) گفت: در کل کشور تنها کمتر از ۱۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی در محل‌های مشخص مستقر شده‌اند و صدها هزار نفر هنوز در میادین به دنبال کار می‌گردند.

 کاهش ۱.۷ درصدی بیکاری در تابستان

 دور از باور است که در اوج تحریم‌ها و نوسانات اقتصادی بیکاری در ایران ۱.۷ درصد کاهش یافته است. بررسی دلایل کاهش نرخ بیکاری در تابستان امسال نشان می‌دهد افزایش بارش‌ها مشاغل شغلی را رونق داده است اما نکته نگران‌کننده این است که رونق مشاغل شغلی کاملا موقتی است.

 آیا تلخیِ «قند فسا» شیرین می‌شود؟!

کارگران قند فسا از پیگیری‌های خود برای دریافت حقوق معوق خود خبر دادند؛ پیگیری‌هایی که تا امروز به نتیجه نرسیده است.

 از بلیت‌فروشی تا محنتِ کار تحت عنوان «معلول»

تعدادی از کارگران قرارداد حجمی شهرداری سنندج با معرفی بهزیستی در شهرداری مشغول به کار شده‌اند اما دستمزدی بسیار کمتر از کارگران قراردادی و شرکتی می‌گیرند. امروز از عدم تبدیل وضعیت قراردادِ این کارگران باعنوان «معلولیت» یاد می‌شود و گفته می‌شود که شهرداری تا امروز هم کمک کرده تا اشتغال آنها حفظ شود.

 واژگونی مینی‌بوس حامل کارگران فصلی در سوادکوه

 به دنبال واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس حامل کارگران فصلی در محور سوادکوه، محدوده دوربرگردان چم چم ۱۶ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز