خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر:

بدهی دولت بابت مشمولان صندوق بیمه اجتماعی به ۱۱۰۰ میلیارد تومان رسیده/ هنوز ۸۰ درصد از راه مانده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۸۱۷

رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، ‌روستائیان و عشایر گفت: دولت قبول کرده که دو‌سوم حق بیمه افراد تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی را پرداخت کند که میزان آن به ۱۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. با این حال در بودجه سال ۹۷ تنها ۵۰۰ میلیارد تومان برای این منظور پیش‌بینی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله رازانی با بیان اینکه پس از تصویب قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، زمینه ایجاد صندوق بیمه اجتماعی برای تحت پوشش بردن روستائیان، کشاورزان و عشایر فراهم شد، گفت: ساز و کار پیش‌بینی شده در قانون ساختار بر ایجاد این صندوق تاکید کرده است. خدماتی که از محل این صندوق به جامعه هدف ارائه می‌شود موجب غرور است. امیدواریم با گسترش این خدمات زمینه افزایش درآمد روستائیان را فراهم کنیم و تواما با ارائه خدماتی مانند توسعه آبرسانی، برق‌کشی و گازرسانی از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه یک‌سوم از حق بیمه مشمولان این صندوق را خودشان و دوسوم دیگر را دولت پرداخت می‌کند، گفت: در سال ۹۸، ۲۰۰ هزار نفر بر جمعیت این صندوق اضافه شدند. در حال حاضر حدود ۱۰۶ هزار نفر تنها مستمری بازنشستگی از این صندوق دریافت می‌کنند. صندوق بیمه اجتماعی افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال را تحت پوشش خود می‌برد.

وی در مورد جمعیتی که در آینده باید تحت پوشش این صندوق بروند، گفت: تعداد آنها به حدود ۶ میلیون نفر می‌رسد که با توجه به اینکه حدود یک میلیون نفر به صندوق بیمه‌پردازی دارند و تحت پوشش قرار گرفته‌اند ۸۰ درصد از راهی که باید برویم باقی مانده است.

رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: باید کاری کنیم تا بتوانیم صندوق را به ساکنان روستاها معرفی کنیم چراکه خدمات آن می‌تواند در روستاها انقلابی اجتماعی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه پرسنل صندوق بیمه اجتماعی به ۳۰۰ هزار نفر هم نمی‌رسد، گفت: صندوق بیمه اجتماعی انجام کارهای اداری را به کارگزاری‌های خود واگذار می‌کند و ۵ درصد حق بیمه افراد را از بابت کارمزد به آنها پرداخت می‌کند به همین خاطر تعداد کارمندان آن افزایش پیدا نکرده است. در کل هم هیات امنا اجازه نداده که بیشتر از ۳۰۰ نفر را استخدام کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید مشکل نقل و انتقالات سوابق بیمه ایران از صندوق بیمه اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی و بالعکس فراهم کنیم، گفت: کارهایی مانده که باید آنها را به سرانجام برسانیم.

رازانی با بیان اینکه دوسوم حق بیمه‌ای که دولت باید از بابت هر بیمه شده صندوق بیمه اجتماعی پرداخت کند به ۱۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: با این حال دولت در بودجه سال ۹۸ تنها ۵۰۰ میلیارد تومان به این منظور در نظر گرفته است که باید امیدوار باشیم این رقم در بودجه سال ۹۸ افزایش یابد. البته حتی اگر در بودجه هم بیاید، نباید مشکل تخصیص وجود داشته باشد.

رئیس هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: بهینه‌سازی سرمایه‌گذاری، ارتقای وضعیت نیروی انسانی و استفاده از فناوریهای نوین از جمله مهمترین برنامه‌های صندوق بیمه اجتماعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز