خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

کارگران هپکو راه‌آهن را نبسته‌اند/ بخشی از مطالباتِ هپکویی‌ها تا هفته آینده پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۵۲۸

آبایی هزاوه گفت: با نمایندگان شورای اسلامی کار هپکو صحبت کردیم و قرار شد آنها با کارگران صحبت کنند که به تجمعات خاتمه بدهند و از آن طرف، ما نیز قول دادیم که مطالبات کارگران را که در دو بخش پرداخت معوقات مزدی و همچنین تعیین تکلیف سهامدار کارخانه است، در سریع‌ترین زمان ممکن به پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۹۰۰ کارگر کارخانه هپکو اراک؛ دیروز و امروز (۲۴و ۲۵ شهریور) بعد از تقریبا ده روز وقفه؛ به نشانه اعتراض به محقق نشدن وعده‌های داده شده ازسوی مسئولان، بار دیگر اعتراض صنفی خود را از سر گرفتند.

کارگران معترض که مدعی‌اند مشکلات صنفی آنها از زمان خصوصی‌سازی شرکت هپکو و تغییر مدیریت آغاز شده است، در ادامه گفتند: در آخرین دور از اعتراضات کارگران هپکو (حدودا ده روز پیش) برخی مسئولان با میانجی‌گری شرایطی را فراهم کردند که حداکثر تا ده روز دیگر شرکت تعیین و تکلیف شود که به موجب آن اجتماع صنفی چندین روزه کارگران هپکو خاتمه یافت.

محمدتقی آبایی هزاوه (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) در ارتباط با اعتراضات این کارگران و پیگیری‌های انجام شده با تایید برگزاری تجمع توسط این کارگران به خبرنگار ایلنا گفت: دو هفته قبل که وزیر صمت در استان حضور داشت، قول داد تعیین تکلیف سهامدار و پرداخت مطالبات کارگران (هم در هپکو و هم در برخی دیگر واحدهای استان) انجام شود؛ این وعده‌ها در حال پیگیری است.

وی در ارتباط با کارهای انجام شده برای کارگران هپکو گفت: مدیرعامل جدید هپکو، آقای ابوالفضل روغنی تعیین شده؛ ایشان هم بومی‌ست و هم متخصص؛ منتها زمان می‌برد که ایشان بتوانند اقدامات اصلاحی لازم را صورت بدهند. اینکه انتظار داشته باشیم مشکلات سریع و یکروزه حل شود، صحیح و عملی نیست.

آبایی هزاوه ادامه داد: امروز نیز با نمایندگان شورای اسلامی کار هپکو صحبت کردیم و قرار شد آنها با کارگران صحبت کنند که به تجمعات خاتمه بدهند و از آن طرف، ما نیز قول دادیم که مطالبات کارگران را که در دو بخش پرداخت معوقات مزدی و همچنین تعیین تکلیف سهامدار کارخانه است، در سریع‌ترین زمان ممکن به پیش ببریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در باب مطالبات کارگران افزود: مدیرعامل قول داد تا هفته آینده بخشی از معوقات مزدی کارگران هپکو پرداخت شود؛ فردا نیز همه کارگران هپکو یک بن ۵۰۰ هزار تومانی برای خرید از فروشگاه زنجیره‌ای رفاه خواهند گرفت؛ به این ترتیب انشالله این کارگران در ابتدای سال تحصیلی مشکلی بابت خرید لوازم‌التحریر و اسباب آموزشی نخواهند داشت.  

سهامدار تعیین تکلیف می‌شود

به گفته‌ی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، قرارداد ساختِ شصت دستگاه گلیدر با سازمان راهداری‌ها منعقد شده که به زودی اینها  وارد چرخ تولیدِ هپکو شده و به این ترتیب، بخشی از مشکلات این واحد تولیدی حل خواهد شد.

آبایی هزاوه افزود: تعیین تکلیف سهامدار نیز در دستور کار سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفته است.

او در پاسخ به این سوال که چه زمانی این تعیین تکلیف به سرانجام خواهد رسید؛ گفت: این مساله، یک سیکل کاری دارد که نمی‌شود یک مهلت زمان یک هفته‌ای یا دو هفته‌ای برای آن تعیین کرد؛ مساله‌ای است که در اختیار سازمانِ خصوصی‌سازی است و اگر بخواهید بیشتر بدانید باید از آنجا پیگیری کنید.

آبایی هزاوه در ارتباط با تجمع امروز کارگران که براساس اخبار دریافتی منجر به مسدود کردن راه‌آهن شده، گفت: اینگونه نیست؛ آنطور که ما دیده‌ایم کارگران هپکو راه‌آهن را نبسته‌اند، بلکه در حاشیه راه‌آهن حضور دارند و در حال اعتراضِ صنفی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز