خبرگزاری کار ایران

صادقی‌فر:

۱۸۰۰ بنگاه در سطح کشور خانه‌های بهداشت ندارند/ سوء مصرف موادمخدر در محیط‌های کاری، هزینه‌های جبران‌ ناپذیری دارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۰۵۱

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفتمین نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: سلامت کارگران از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش ایلنا، «ابراهیم صادقی‌فر» در هفتمین نشست شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به میزبانی بهزیستی این استان با اشاره به اینکه حوزه اجتماعی و فرهنگی در وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: شاخص‌های حوزه اجتماعی باید با برنامه‌های درست ، آسیب‌شناسی شود و ارتقاء یابد.

وی تصریح کرد: باید برنامه‌های مدون‌ و منتظم‌تری در حوزه کار و تولید داشته باشیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یاد آور شد: سوء مصرف موادمخدر در محیط‌های کاری، هزینه‌های جبران‌ ناپذیری مانند خسارات حوادث کار، افزایش حق‌بیمه غرامت کارگران، پایین‌آمدن سرعت و کیفیت کار و افزایش غیبت‌های ناشی از بیماری را در پی دارد که پیشگیری از این امور مستلزم اجرای برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه در فضای کار و تولید است.

صادقی‌فر گفت: با توجه به دامنه وسیع تبعات شیوع سوء مصرف موادمخدر در محیط‌های کارگری و تاثیر آن بر انسجام خانواده‌ها و چرخه تولید و اقتصاد کشور و از آنجا که پیشگیری، کم‌هزینه‌ترین و موثرترین اقدام در راستای ممانعت از گرایش افراد به موادمخدر است، دولت، پرداختن به این موضوع را جزء برنامه‌های اساسی خود قرار داد.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی خانه‌های بهداشت در بنگاه‌های ۵۰ تا ۵۰۰ نفر در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح، شامل سه بسته خدمتی با عنوان مجموعه آموزش و ترویج سبک زندگی سالم، استقرار تسهیلات مراقبت جسم، روانی و اجتماعی با الگوی برنامه همیار کارکنان در خانه‌های بهداشت کارگری و اعتباربخشی و  رتبه‌بندی کارفرمایان سلامت‌محور می شود و به‌منظور افزایش بهره‌وری نیروی کار، کمک به افزایش مهارت و دانش‌ِعمومی کارگران در اصول و فنون پیشگیری از اعتیاد در محیط کار، جلوگیری از ایجاد درگیری و برخوردهای مخرب با افزایش مهارت‌های مدیریت هیجان، جلوگیری از افزایش و کنترل حوادث ناشی از کار، تقویت روحیه همدلی و نیز جلوگیری از هدررفت منابع، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز خانه‌های بهداشت در  ۱۸۰۰ بنگاه در سطح کشور راه اندازی نشده است و در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: باید در این بخش از مکانیزم های تشویقی استفاده شود و تا پایان شهریور بسته تکمیلی برای همه خانه بهداشت ارسال می‎‌شود.

صادقی‌فر  تمرکز بر خانواده را اولویت بعدی در حوزه برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: در ماه‌های اخیر برنامه فرهنگی ورزشی برای جامعه کار و تولید در گیلان داشته‌ایم و در کنار این برنامه کلاس‌های خانواده و مهارت زندگی برگزار شد.

وی افزود: از این رو در برگزاری این جشنواره تلاش کرده‌ایم که خانواده‌های کارگری را به دورهم جمع کنیم. در این جشنواره خانواده‌ها دور هم در فضایی فرهنگی و مناسب زیست جمعی را تجربه و ورزش می‌کنند تا به نشاط دست یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز