خبرگزاری کار ایران

استمداد کارگران هپکو از دادگستری/ به دنبال ازسرگیری تولید هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۶۹۷

تعدادی از کارگران کارخانه هپکو اراک پیش از ظهر امروز به دادگستری اراک مراجعه کردند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه هپکوی اراک به خبرنگار ایلنا گفتند: شماری از کارگران شاغل در کارخانه «هپکو» صبح امروز پس از اجتماع چند روز گذشته خود مقابل ساختمان برخی نهادهای دولتی همانند استانداری استان مرکزی، با مراجعه به دادگستری اراک درخواست استمداد کردند.

کارگران این کارخانه اظهار داشتند: جدا از مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه، به دنبال مشخص شدن وضعیت سهامداری کارخانه و ازسرگیری تولید هستیم.

به گفته آنها، حدود یک سال و نیم است که دولت قول تعیین تکلیف وضعیت سهامداری شرکت هپکو را به کارگران داده است اما هنوز اتفاقی نیفتاده است.

این کارگران تاکید کردند: مدیریت فعلی شرکت دغدغه‌ای برای ادامه تولید و پرداخت مطالبات معوقه کارگران ندارد چراکه در طول این مدت به وضعیت شرکت رسیدگی نشده و کارخانه و کارگران بلاتکلیف هستند.

به گفته آنها، کارخانه باید به افرادی واگذار شود که اهلیت لازم را برای نگهداری آن داشته باشند تا امنیت شغلی کارگران نیز تامین شود.

کارگران گفتند: اگر در جریان واگذاری صنایعی چون هپکو به منافع کارگر توجه شود دیگر دلیلی برای شکل‌گیری اعتراض‌های صنفی وجود ندارد. با این وجود تا این لحظه از جانب مسئولان استانی، پاسخ مشخصی به خواسته‌های کارگران داده نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز