خبرگزاری کار ایران

کارگران هپکو مطرح کردند:

هپکو با حداقل ظرفیت مشغول کار است/تولید از سر گرفته شده

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۵۸۱

کارگران کارخانه هپکو اراک می‌گویند که این واحد صنعتی با حداقل ظرفیت فعالیت تولیدی خود را از سر گرفته است.

منابع کارگری در کارخانه هپکو اراک با اعلام خبر از سر گیری فعالیت این واحد تولیدی به خبرنگار ایلنا گفتند: ظرفیت تولید کارخانه هپکو اراک طی یک‌ سال و نیم گذشته حدودا ۱۰ درصد بوده که اخیرا با حدود ۱۵ درصد ظرفیت فعالیت تولید خود را ادامه می‌دهد.

به گفته کارگران، ظرفیت سالانه هپکو اراک تولید بیش از دو هزار دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی است این درحالی‌ست که سال گذشته این کارخانه فقط ۱۲ دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی تولید کرده است.

کارگران تصریح کردند: اخیرا مواد اولیه برای ساخت ۲۰ دستگاه گریدر خریداری شده و در حال حاضر مشغول ساخت ۵ دستگاه گریدل و ۲ دستگاه بیل میکانیکی هستیم.

طبق اظهارات کارگران هپکو؛ در این واحد تولیدی حدود ۸۰۰ کارگر مشغول کارند که سال ۸۷ حدود ۵ هزار ماشین‌آلات راه‌سازی تولید کردند با این حال  سفارشات اخیر در مقایسه با نیروی کار کارخانه بسیار اندک است.

کارگران درباره مطالبات مزدی خود گفتند: در حال حاضر مطالبات مزدی سال جاری ما کارگران تا شهریور ماه پرداخت شده و تنها حقوق مهر ماه را طلبکاریم. مطالبات مزدی دیگری نیز از سال‌های ۹۵ و ۹۶ طلب داریم که در مجموع کل مطالبات مزدی‌مان به ۴ماه می‌رسد.

به گفته کارگران هپکو؛ کارفرمای فعلی تمام تلاش خود را برای رونق تولید و پرداخت مطالبات کارگران به کار گرفته و وعده پرداخت همه مطالبات‌ را تا پایان آذر ماه داده است.

 کارگران هپکو در پایان اظهارات خود گفتند: برای تحقق اهداف شرکت و حضور شایسته در بازار تولید نیازمند تسهیلات هستیم و امیدواریم طی چند سال آینده به ظرفیت ۱۰۰ درصدی تولید در این واحد دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز