خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سامانه جامع روابط کار جلوی سوءاستفاده کارفرمایان متخلف را می‌گیرد/ کارگران و کارفرمایان یکبار با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت احراز هویت شوند

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۴۹۳

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی و ثبت قراردادها در سامانه جامع روابط کار، اجازه سوءاستفاده کارفرمایان متخلف از کارگران گرفته می‌شود، گفت: با راه‌اندازی این سامانه تمامی دادخواست‌ها ثبت می‌شوند.

به گزارش ایلنا، «حاتم شاکرمی» شب گذشته (دوشنبه ۲۱ مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره سامانه جامع روابط کار، گفت: با راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار تمامی دادخواست‌ها در این سامانه ثبت خواهند شد و با انعکاس شفاف روابط بین کارگر و کارفرما، سامانه اجازه ثبت قرارداد سفید امضا را نمی‌دهد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شفافیت موضوع اصلی راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار است، افزود: وزارت کار و رفاه اجتماعی کد کارفرمایی تمامی کارگاه‌ها را در اختیار دارد. برای استفاده از این سامانه همه کارگران و کارفرمایان کشور حداقل یکبار باید با مراجعه به پیشخوان‌های دولت احراز هویت شوند.

وی ادامه داد: پس از آن در صورت مراجعه هر کدام از کارگران و کارفرمایان نیازی به ثبت اطلاعات فردی آنها نیست و سامانه با توجه به ثبت اطلاعات انجام شده به موضوع رسیدگی می‌کند.

شاکرمی با اشاره به حرکت خدمات‌رسانی به سمت خدمات الکترونیکی گفت: هم اکنون به سمت الکترونیکی کردن خدمات پیش می‌رویم که برای تحقق این مهم باید یکسری از دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها اصلاح شود. با اصلاح دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های ناقص، این سامانه کمک قابل توجهی به ثبت قراردادهای شفاف بین کارگران و کارفرمایان می‌کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عمده قراردادهای شفاهی در بخش خدمات هستند، گفت: وجود قراردادهای سفید امضا خیلی هم موجب احساس نگرانی بابت تضییع حداقل‌های پیش‌بینی شده در قانون نمی‌شود. به گفته وی؛ هیئت‌های تشخیص، سالانه ۴۰۰ هزار پرونده را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز