خبرگزاری کار ایران

محمد کبیری خبر داد:

برای جذب منابع به تعاونی‌ها دنبال روش‌های خلاقانه هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۴۰۹

معاون امور تعاون وزارت کار تاکید کرد: دنبال روش‌های خلاقانه برای جذب منابع به تعاونی‌ها هستیم.

به گزارش ایلنا، محمد کبیری امروز همزمان با دهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه تعاون در نشست شورای اداری مدیران این بانک  که با حضور "محمد شریعتمداری " وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  در محل بانک توسعه تعاون برگزار شد به ضرورت  ارائه  خدمات بهتر بانک توسعه تعاون  به تعاونی ها در سال رونق تولید اشاره کرد .وی نظم بانک توسعه تعاون را مثال زدنی و قابل تقدیر عنوان کرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : آقای شریعتمداری از بدو حضور در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مسائل مربوط به حوزه تعاون را به شکل مستمر رصد می کند و ما نیز همگام با سفرهای استانی مشکلات و مسائل تعاونی ها را در سراسر کشور دنبال می کنیم . هدف از برگزاری این جلسه بررسی مسائل بخش تعاون و تحرک بخشی برای دنبال نمودن توسعه بخش تعاون است.

وی با اشاره به اینکه توقع مجموعه بخش تعاون و بخش‌های حاکمیتی تعاون تلاش در جهت توسعه و تحول اقتصاد مردمی می‌باشد اظهارداشت: برنامه تحول بخش تعاون در حال آماده‌سازی برای کمک به توسعه کمی و کیفی این بخش و ارتقاء سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی است.

کبیری  بابیان اینکه منابع سرمایه‌ای به عنوان مهم‌ترین مؤلفه در فعالیت هر کسب‌وکار بانکی تلقی می‌گردد گفت: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک توسعه‌ای صد درصد دولتی اتکاء و تکیه‌گاه فعالیتش می‌بایست براساس ظرفیت سرمایه‌ای‌اش باشد. خوشبختانه برای اولین بار از محل بدهی دولت مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای افزایش سرمایه این بانک تصویب که از طریق سازمان مدیریت برنامه‌وبودجه جهت اجراء ابلاغ‌شده است که لازم است این مبلغ با سرعت بیشتر به بانک تخصیص یابد.

 وی افزود: در صورت تخصیص این مبلغ کماکان برای توسعه بخش تعاون و افزایش توان تسهیلات دهی به اثربخشی بانک لازم است از طرق دیگر از جمله طرح تاب (تعاون، اشتغال و بازار) که به صورت مشارکت از طریق معاونت تعاون و بانک توسعه تعاون برای کمک به ایجاد ۱۰۵ هزار فرصت شغلی دنبال می‌شود بتوان نسبت به افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون قدم‌های اساسی برداشت.

کبیری درباره ایجاد نظام هوشمند تسهیلات‌دهی با استفاده از ظرفیت بانک توسعه تعاون در قالب افزایش سرمایه گفت: لازم است منابع دولتی و منابع تخصیصی در اختیار با رویکرد تکمیل زنجیره فعالیت و تکمیل تولید از مسیر بانک توسعه تعاون پرداخت شود. ضمن آن‌که تلاش برای بهره‌گیری از روش‌های خلاقانه برای جذب منابع به صورت برقراری ارتباط هدفمند با تعاون گران، اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی، از جمله فرصت‌های قابل بهره‌برداری در همین راستا است.

معاون امور تعاون با تاکید براینکه تجهیز منابع با بهره‌گیری از ظرفیت بخش تعاون و هدایت نقدینگی موجود در این بخش مستلزم ارائه خدمات خاص به تعاون‌گران است، گفت: قدرت خدمات‌رسانی بانک به بخش تعاون با رویکرد تجهیز و بهره‌گیری از منابع و ظرفیت بخش و سایر منابع در اختیار وزارت تعاون به‌صورت جدی دنبال خواهد شد.

کبیری جدیت و همت بیشتر درسال رونق تولید برای کمک به تعاونی‌ها و توسعه بخش تعاون را ضروری دانست و در این باره خاطرنشان کرد: ضرورت تسهیل‌گری و کاهش بوروکراسی اداری از جمله موارد مهم است که خوشبختانه بانک توسعه تعاون در شبکه بانکی کشور به‌مراتب سهل‌تر و راحت‌تر در مواجهه با مشتریان و جامعه هدف برخورد می‌کند.

در این جلسه محمد شریعتمداری، عیسی منصوری معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت مذکور، اعضاء هیات مدیره و مدیران ستادی و ادارات مستقل بانک توسعه تعاون، مهدی حسین‌نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون و تعدادی از مدیران کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز