خبرگزاری کار ایران

هشدار نماینده مجلس در مورد معیشت شکننده رزمندگان و ایثارگران

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۳۸۰

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت بایستی براساس برنامه ششم توسعه به رزمندگان یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان را به عنوان کف حقوق پرداخت می کرد اما تا تیرماه تنها ۶۰۰ هزار تومان به این افراد پرداخت می‌شد.

به گزارش ایلنا، سیدقاسم جاسمی، در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: شرایط معیشت رزمندگان، ایثارگران و نیروهای مسلح در وضعیت اقتصادی کنونی نگران کننده و شکننده است. براساس قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است اعتبار لازم را به منظور تامین معیشت حداقل گروه‌های اعلام شده با هر میزان از کارافتادگی، آزادگان با حداقل ۳ ماه اسارت، رزمندگان با حداقل ۶ ماه حضور در جبهه و افراد تحت تکفل قانونی جانبازان، آزادگان و رزمندگان متوفی که فاقد شغل و درآمد هستند را پیش بینی و حداقل حقوق کارکنان دولت را به آن ها پرداخت کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت بایستی براساس برنامه ششم توسعه به رزمندگان یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان را به عنوان کف حقوق پرداخت می کرد اما تا تیرماه تنها ۶۰۰ هزار تومان به این افراد پرداخت می شد.

وی ادامه داد: مقرر بود به بسیجیان طرح محسنین ماهانه ۷۵۰ هزار تومان پرداخت شود که ۱۵۰ هزار تومان به حقوق آن ها اضافه شد و تنها ۴۵ درصد از اعتبار این مورد محقق شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در سن ۱۴ سالگی به عنوان بسیجی در جبهه های قصرشیرین و سرپل ذهاب حضور داشتم اما اکنون وضعیت مسکن و معیشت بسیجیان به چه صورت است چه میزان از واحدهای مسکن مهر در اختیار آن ها قرار داده شده و چه میزان وام به  آن ها پرداخت کرده‌ایم.

جاسمی با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه سال ۹۹ ایرادات موجود در خصوص معیشت نیروهای مسلح، ایثارگران و رزمندگان باید برطرف شود، عنوان کرد: چرا بعد از گذشت ۳۱ سال به این افراد حقوق پرداخت نمی شود این افراد به عنوان رزمنده در جنگ ۸ ساله جنگیده‌اند حداقل نام آن ها را تغییر دهید این افراد قهرمانان ملی ما هستند که به دست فراموشی سپرده شدند.

وی با بیان اینکه چرا کمک معیشت افرادی که همسر آن ها شاغل هستند، قطع می‌شود، گفت: رزمندگانی که فاقد مدارک بالینی هستند در صورت احراز جانبازی در کمیسیون مربوطه باید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران ۵ درصد جانبازی دریافت کنند؛ اما برخی از این افراد دو سال است که در نوبت قرار دارند.

جاسمی با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه تخفیف شهریه ۳۰ درصدی در نظر گرفته شده اما یک نفر نیز این شهریه را دریافت نکرده است، تصریح کرد: باید تمام رزمندگان و جانبازان زیر نظر ساتا باشند، وزارتخانه بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شود تا حق و حقوق این افراد را پرداخت کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه کرمانشاه منطقه جنگی محسوب می شود اما در این زمینه سلیقه ای تصمیم گیری می کنند، خاطرنشان کرد: در قانون آمده است که نیروهای مسلح باید ۲۰ درصد از سایر وزارتخانه ها بیشتر حقوق دریافت کنند اما در حال حاضر ۲۰درصد از سایرین کمتر دریافت می کنند زیرا نجومی بگیران این اجازه را نمی دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز