خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از حسن صادقی؛

اهمیت حضور جوامع کارگری در مراسم زادروز سازمان تأمین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۳۶۹

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری به مناسبت 25 تیر، روز تامین اجتماعی یادداشتی را منتشر کرد.

امسال ۲۵ تیرماه سالروز تأسیس سازمان تأمین اجتماعی را در حالی جشن می‌گیریم که مدیریت سازمان جناب آقای دکتر سالاری اولین بار چنین رویدادی را در مقام مدیریت سازمان تأمین اجتماعی به نظاره می‌نشیند. زادروز سازمانی را به نظاره می‌نشیند که فراز و نشیب‌های زیادی را درطول عمر شش دهه خود پشت سر گذاشته است و در هر دهه شاهد وضعیت خاصی در حوزه اقتصادی ایران بوده است. نرخ رشد اقتصادی بالای ده درصد در کشور و همچنین نرخ رشد اقتصادی منفی ۴.۷ درصدی در طی این شش دهه سبب ایجاد چالش‌هایی در داخل و خارج سازمان تأمین اجتماعی شده بود. چالش‌هایی که در رأس آنها می‌توان به کاهش منابع نقدی، برهم خوردن تعادل منابع و مصارف، غفلت از سرمایه‌های انسانی سازمان، عدم مشارکت مؤثر شرکاء اجتماعی در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها و تعامل غیرصحیح و نامناسب با نهادهای حاکمیتی اشاره کرد. چالش‌هایی که هر سازمانی را زمینگیر خواهد کرد. اما این سازمان با وجود چنین موانعی نه تنها زمینگیر نشده بلکه از حرکت در مسیر تعالی خود منصرف نشده و به پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه بیمه، سلامت و درمان، اقتصادی و فرهنگی رسیده است. عملکرد مثبتی که به مزاج برخی از دولتمردان و مجلس‌نشینان خوش نمی‌آید. با این حال سازمان هیچگاه و در هیچ شرایطی وظیفه ذاتی خود را نه تنها فراموش نکرده است بلکه با تمام تعهدات قانونی و با تمام ملاحظات صورت گرفته در عرصه قانون گذاری کشور، صفر تا صد پای تعهدات خود تمام قد ایستاده و چه مردانه مانده است در برابر نامردمی‌ها و نامردی‌هایی که بعد از انقلاب از طرف دولتمردها و مجلس‌نشینان در حق سازمان صورت گرفته است. بنابراین می‌بایست به جامعه کارگری اعم از شاغلین و مستمری‌بگیران که صاحبان اموال این سازمان است به لحاظ برخورداری و داشتن چنین سازمان حمایتی متعصب و ماندگار تبریک گفت و متقابلاً از زبان سازمان از جامعه کارگری گله نمود که:

چرا نسبت به اموال خود و دفاع از کلیت سازمان متعلق به خود اینگونه بی‌تفاوت و بی‌تعصب شده‌اید؟

مگر نه اینکه این سازمان اموال شماست؟

مگر نه این سازمان در قبال شما تعهداتی دارد؟

و مگر نه اینکه در زمان کهولت سن، از کار افتادگی، بازنشستگی و بی‌سرپرستی این سازمان است که حامی شما است؟

پس چگونه در مقابل تحریف‌های صورت گرفته و تکمله‌هایی که به قانون آن زده شده است سکوت کرده‌اید؟ تحریف‌هایی که به تنهایی سبب افزایش هزینه‌های سازمان و به طبع آن سبب براندازی سازمان تأمین اجتماعی می‌شود.

چرا تعصب متقابل را همانند تعصبی که سازمان نسبت به شما دارد از خود بروز نمی‌دهید؟

۲۵ تیرماه روز بروز دادن تعصب نسبت به سازمانی است که متعلق به جامعه کارگری است. محل ارتزاق و روزی ماست. محل اتکا به آینده خود و بازماندگان ماست. ۲۵ تیر ماه زمان بروز دادن همیّت سازمانی ماست. پس می‌بایست جوامع کارگری تعصب خود به سازمان تأمین اجتماعی را با حضور خود و آنهم حضوری پر شمار و پر رنگ در روز ولادت سازمان به رخ دولتمردان و مجلس‌نشینان بکشند و به آنها یادآوری کنند که تعهدات خود نسبت به سازمان تأمین اجتماعی را عملیاتی نمایند. لذا:

حضور یابیم و یکپارچه همه با هم با صدای بلند و رسا بگوییم که ما جامعه کارگری صاحبان تأمین اجتماعی هستیم و خواهیم بود.

حضور یابیم تا یکپارچگی و اتحاد جوامع کارگری را به منصحه ظهور برسانیم.

حضور یابیم تا همگان ببینند که پیشگامان واقعی تعالی سازمان تأمین اجتماعی کارگران و فعالان جامعه کارگری‌اند.

حضور یابیم تا صلابت و هیبت حضور جامعه کارگری عاملی باشد در جهت پرداخت بدهی صدها هزار میلیاردی دولت به سازمان.

 و حضور یابیم تا دولت و مجلس را وادار کنیم نسبت به سازمان تأمین اجتماعی متعهدانه عمل نماید.

پس وعده ما روز ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۸ سالروز تأسیس سازمان تأمین اجتماعی با حضوری پر صلابت. انشاء الله ...
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز