خبرگزاری کار ایران

محجوب مطرح کرد:

باید از شخصیت ممتاز و مشعشع حضرت معصومه الگو بگیریم

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۰۴۸

دبیرکل خانه کارگر گفت: حضرت معصومه شخصیتی ممتاز و مشعشع و شایسته بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در مراسم جشن ولادت حضرت معصومه(س) و گرامیداشت روز ملی دختران در خانه کارگر با بیان اینکه درباره حضرت معصومه منابع کمی وجود دارد و سخت است مطالبی قابل استناد از ایشان بگوییم، اظهار داشت: بسیاری از گفته‌ها توسط شخصیت‌های تاریخی و علمی با تردید بیان شده حتی راجع به زمان ولادت ایشان استناد دقیقی وجود ندارد.

وی افزود: گفته شده سال 21 هجری‌قمری به ایران آمدند و عده‌ای می‌گویند ایشان در ساوه مسموم شده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آنچه در باب ایشان وجود دارد این است که یکی از شخصیت‌های ممتاز و محترم زمان خودشان بودند، تصریح کرد: حضرت معصومه لقب ایشان است‌ و گفته می‌شود ایشان ازدواج نکردند و شوهری نداشتند به این خاطر ایشان لقب معصومه گرفتند یعنی پاک ‌از هر گونه گناه بودند.

دبیرکل خانه کارگر با تاکید بر اینکه یکی از افتخارات قم مقبره حضرت‌معصومه بوده، اظهار داشت: تمام توسعه و پیشرفت قم از همین جهت بوده است. یکی از مورخان معروف که امریکایی بوده در باب قم می‌گوید که این شهر یکی از مناطق قدیمی مسکونی بشر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: قم حداقل ده‌هزار سال سابقه زیست بشری دارد. جمعیت اصلی این شهر از ابتدا شیعه بوده و یکی از کانون‌های قدیمی شیعه‌نشین ایران همین شهر بوده است.

محجوب با بیان اینکه مدفن حضرت معصومه از نکته‌های برجسته قم بوده، گفت: اگرچه کتاب و اطلاعات از ایشان از نظر تاریخی کم بوده اما با وجود این اطلاعات ناچیز، حضرت معصومه شخصیتی ممتاز و مشعشع و شایسته بوده که باید از این شخصیت برجسته الگو بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز