خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون کارگران ساختمانی:

مشکل اصلی کارگران ساختمانی، بیمه تامین اجتماعی است/ از دولت و مجلس انتظار پیگیری را داریم

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۴۳۱

عضو هیات مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور از بی‌توجهی برخی مسئولان نسبت به مشکلات کارگران ساختمانی در دیدار با نماینده مردم لاهیجان به شدت گلایه کرد.

 به گزارش ایلنا، مهدی خجسته در دیداربا ذبیح الله نیکفر (نماینده مردم لاهیجان اظهار داشت: کارگران ساختمانی از محرومترین و مظلوم ترین اقشار جامعه هستند که همواره مورد بی‌مهری و بی‌توجهی‌های مسئولان قرار دارند.

او افزود: در جریان تصویب قانون بیمه کارگران ساختمانی از سوی نمایندگان مجلس، تبعیض‌های فراوانی در آن دیده می‌شد که انتقاد نمایندگان جامعه کارگری را به دنبال داشت اما با تمام ایرادات باز کارگران ساختمانی و نمایندگان آنها قبول کردند که باتمام ایرادات فنی و قانونی این طرح اجرا شود، حال با گذشت بیش از یک دهه از تصویب این قانون و عدم نظارت کافی نمایندگان مجلس، شاهد این هستیم که تعداد زیادی از کارگران کماکان در انتظار تخصیص سهمیه از سوی سازمان هستند که آن هم مغایر اصل ۲۹ قانون اساسی است.

عضو هیات مدیره کانون کارگران ساختمانی کشور ادامه داد: بار مراجعات کارگران به دفاتر انجمن‌ها در سراسر کشور روز به روز بیشتر می‌شود، نکته مهم این است که مسولان سازمان در جلساتی که با هیات مدیره کانون کشوری داشتند مکررا قول مساعد نسبت به حل موضوع داشتند که متاسفانه محقق نشده، در حال حاضر هم جوابشان این است که سهمیه در دست مدیران کل استانهاست، اما انجمن‌ها و کانون‌های استانی با مراجعه به ادارات کل و بیان مطلب با این پاسخ روبرو می‌شوند که سهمیه‌ای اختصاص داده نشده و اگر دنبال سهمیه بیمه هستید از طریق نمایندگان مجلس اقدام نمایید.

رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گیلان در ادامه با ابراز تاسف نسبت به وضع پیش آمده، افزود: یا سازمان تامین اجتماعی از جایگاه انجمنها و نمایندگان کارگران در سطح شهر، استان و کشور بی‌اطلاع است و یا از جایگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی. اگر مسئله پیگیری امور کارگران است که نمایندگان قانونی ایشان در کانون کشوری همواره پیگیر هستند، چرا کار کارگران را به نمایندگان مجلس حواله می‌کنند که این نیز خود توهین به این قشر است؟

 خجسته (مسول کمیته فرهنگی و ورزشی کانون کشوری) در پایان سخنان خود گفت: به گفته سرپرست سازمان تامین اجتماعی تعداد صدهزار نفر از افراد بیمه شده که کارگر نبوده‌اند، شناسایی و از چرخه بیمه حذف شدند که آن هم به همت بازرسی‌های همکاران ما در انجمنهای کشور بوده اما جایگزینی برای آن تعریف نشده است. اگر مسولان سازمان تدبیر عاجلی نیاندیشند عواقب آن غیرقابل جبران خواهد بود و باید پاسخگوی این خسارت باشند، آیا صدای کارگران ساختمانی شنیده نمی‌شود؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز