خبرگزاری کار ایران

در دیدار دبیرخانه کارگر و معاونِ استانداری گیلان مطرح شد:

یک میلیون و دویست و پنجاه هزار بیمه شده تامین اجتماعیِ گیلان، تنها یک بیمارستان دارند/ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سال ۸۸ اجرایی نشده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۵۵۲

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان خواستار همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی شد.

به گزارش ایلنا، «حسن ایزدی» دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان در دیدار اعضای هییت اجرایی خانه کارگر تشکیلات با زارع معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان گفت که در حال حاضر یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر در استان گیلان دارای دفترچه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: جمعیت فوق چهل و نه درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند. متاسفانه این چهل و نه درصد فقط یک بیمارستان تامین اجتماعی در استان دارند. این  بیمارستان کفاف جمعیت عظیم را نمی‌دهد. جامعه کارگری در این خصوص با مشکلات عدیده روبروست.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان در ادامه از عدم پذیرش دفترچه‌های تامین اجتماعی توسط بیمارستانهای خصوصی استان خبر داد و افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شد در دو بیمارستان قایم و آریا حدود سه ماه است که این معضل حل شده است؛ اما در دو بیمارستان گیل گلسار و پارس این مشکل کماکان ادامه دارد.

وی با اشاره به مطلب فوق اذعان داشت: خواسته ما از مسولان ذیربط  در سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان محترم استان در مجلس این است که نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند.  

ایزدی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به خدمات آموزشی رایگان به خانواده‌ها و فرزندان افراد کارگر عنوان کرد: در سال گذشته حدود 2400 نفر و در سه ماهه اول سالجاری حدود هزار نفر از خانواده‌های جامعه کارگری از خدمات آموزشی رایگان بهره‌مند شدند.

وی افزود: خانه کارگر گیلان در بحث خدمات آموزشی رایگان به افراد جامعه کارگری و خانواده آنها تاکنون عملکرد رو به رشدی داشته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گیلان در ادامه عدم امنیت شغلی را از مهمترین معضلات جامعه کارگری برشمرد و خاطرنشان ساخت: قرار دادهای موقت و سفید امضا و قراردادهای کوتاه‌مدت و واگذاری‌ها مهمترین ضربه را به بدنه کارگری وارد کردند. متاسفانه در بحث واگذاری‌ها استان گیلان جز استانهای اول کشور است، تعداد کثیری از واحدهای تولیدی استان به علت واگذاری به تعطیلی کشیده شدند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات گیلان در ادامه با بیان اینکه جامعه کارگری در بحث سهام عدالت جز دهک دوم بوده، اظهار داشت: چهل درصد بازنشستگان و شصت درصد کارگران هنوز سهام عدالت دریافت نکرده‌اند.

وی در خاتمه سخنان خود خواستار اجرایی شدن همسان‌سازی حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی شد و خاطرنشان ساخت: قانون مزبور از سال هشتاد و هشت در مجلس تصویب شده اما هنوز به مرحله اجرا درنیامده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز