خبرگزاری کار ایران

کارگران پروژه سد چمشیر یکسال معوقات مزدی طلبکارند/ فرمانداری: امیدواریم پیگیری‌ها به نتیجه برسد

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۶۷۱

کارگران شاغل در پروژه ساخت سد چمشیر گچساران، حدود یکسال مطالبات مزدی پرداخت نشده، دارند. این کارگران روز گذشته به دفتر فرمانداری گچساران مراجعه کردند.

تعدادی از کارگران پروژه سد چمشیرگچساران در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: به‌صورت مشخص حدود ۱۰۰ نفر از کارگران این پروژه عمرانی که تحت مسئولیت یک شرکت پیمانکاری فعالیت دارند، از تیر ماه سال گذشته معوقات مزدی دارند.

این کارگران که هنوز حق سنوات و بیش از نیمی از عیدی و پاداش پایان سال ۹۷ خود را از کارفرما طلبکارند، می‌گویند: پیمانکاری که آنها در استخدامش هستند حقوق خرداد ماه سال گذشته آنها را با ۹ ماه تاخیر در اسفند ماه به همراه ۲۰ درصد از عیدی همان سال پرداخت کرده است.

به نقل از کارگران این پروژه عمرانی گفته می‌شود: مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد کارگران کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است.

این کارگران که به‌صورت پیمانکاری در پروژه سد چمشیر گچساران مشغول به کارند، از بی‌نتیجه ماندن پیگیری‌ها و ادامه بلاتکلیفی خود خبر دادند.

کارگران می‌گویند: وقتی به دفتر پیمانکار مراجعه می‌کنیم، با بی‌توجهی مسئولان این شرکت روبرو می‌شویم. مشکلاتی که در زمینه پرداخت دستمزد بوجود آمده، زندگی ما را بسیار سخت کرده‌ به‌طوری که برخی از همکاران‌مان حتی توان مالی خرید نیازهای روزانه خود را ندارند.

به گفته آنها؛ کارگران سد چمشیر در اعتراض به مطالبات مزدی خود تاکنون مقابل ساختمان فرمانداری، اداره کار، دفتر نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس و همچنین محوطه کارگاه اعتراض خود را مطرح کرده‌اند اما تاکنون موفق نشده‌اند معوقات خود را دریافت کنند. آخرین حضور آنها نیز مربوط به روز گذشته در مقابل ساختمان فرمانداری بود که با وعده برخی مسئولان این نهاد دولتی، خاتمه پیدا کرد.

حمید نارکی (روابط عمومی فرمانداری گچساران) با تایید مشکلات کارگران سد چمشیر به ایلنا گفت: این تجمع روز گذشته برای پیگیری مطالبات معوقه مزدی کارگران برگزار شده است.

وی ادامه داد: از سوی فرمانداری گچساران پیگیری‌هایی صورت گرفته که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز