خبرگزاری کار ایران

سی‌ان‌ان گزارش داد؛

شهروندان سودان در آتش اعتراض به گرانی و فساد می‌سوزند/اتحادیه شاغلان حرفه‌ای خواهان انحلال شورای نظامیان شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۳۹۷

تعداد سودانی‌هایی که در اعتراض به گرانی نان و فساد به دست نظامیان کشته شده‌اند، افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، نظامیان سودان آتش حملات خود را علیه معترضان تندتر کرده‌اند. گزارش شده که روز گذشته پیکر حدود ۴۰ نفر که بر اثر برخورد گلوله جان داده‌اند، از رود نیل خارج شده است.

پیش از این حدود ۱۰۰ نفر جان خود را در برخوردهایِ خیابانی با نظامیان از دست داده بودند. معترضان که از چند ماه پیش با حضور شبانه‌روزی در خیابان زمینه سقوط حکومت «عمر البشیر» رئیس جمهوری کشورشان را فراهم کرده بودند، خواهان خارج شدن اداره کشور از دست شورای نظامیان هستند.

آتش اعتراض‌ها زمانی شعله‌ور شد که شهروندان سودانی دریافتند حکومت فاسد عمر البشیر دیگر توانِ کنترلِ رشدِ قیمتِ نان و مبارزه با فساد را ندارد.

استقرار شورای نظامیان به جای حکومت عمر البشیر از همان ابتدا مورد مخالفت شهروندان قرار گرفت. از همین رو شورای نظامیان وعده داد که در ماه‌های آینده انتخابات آزاد برگزار می‌شود.

با این حال مردم به نظامیان بدبین هستند؛ به ویژه آن که آنها توسط حاکمان  ثروتمند منطقه مانند عربستان و امارات حمایت مالی و اطلاعاتی می‌شوند.

در همین حال «اتحادیه شاغلان حرفه‌‌ای» و یک اتحادیه انقلابی دیگر که مسئول سازماندهی معترضان در شمال سودان است، خواهان انحلال شورای نظامیان شده‌اند.  

این امیدواری وجود دارد که با انحلال شواری نظامیان، خیابان‌های سودان باردیگر رنگ آرامش ببینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز