خبرگزاری کار ایران

در یک نشست عنوان شد؛

مدیریت توزیع مواد اولیه در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۸۷۱

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ایجاد بسترهایی برای تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعتگران از ایجاد مکانیزم‌هایی با همکاری تشکل‌ها برای مدیریت توزیع مواد اولیه به کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا، فرشاد مقیمی در سلسله نشست‌های تخصصی پایش صنایع کشور در سال ۹۸، گفت: ایجاد بسترهایی برای تسهیل ورود مواد اولیه به کشور و همچنین نظارت بر نحوه توزیع مواد مورد نیاز صنایع بین واحدهای صنعتی از جمله موضوعاتی است که باید با برنامه‌ریزی مشخص و براساس میزان ظرفیت تولید واحدهای صنعتی صورت گیرد.

به گفته مقیمی، باید میزان مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف و کسری بازار شناسایی و سپس براساس میزان نیاز داخلی، ثبت سفارش صورت گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری تشکل‌های تخصصی می‌توان توزیع مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی را مدیریت کرد.

معاون امور صنایع در ادامه به فعالیت‌های مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت با سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از اقدامات موازی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی که به صورت مشترک با وزارت صنعت و جهاد کشاورزی مرتبط هستند، مقرر شد میز مشترکی با این وزارتخانه تشکیل شود.

مقیمی خاطرنشان کرد: با تشکیل میز مشترک بین این دو وزارتخانه مشکلات تولیدکنندگان حوزه تراکتور، کمباین و ادوات و تجهیزات کشاورزی بررسی و راهکاری اجرایی اتخاذ خواهد شد.

وی در ادامه به برنامه‌های حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از بخش تولید پرداخت و گفت: این مجموعه با اتخاذ تدابیری نظیر افزایش اختیارات ستاد تسهیل و رفع موانع، برگزاری نشست‌های مشترک با بانک مرکزی و گمرک مشکلات واحدهای صنعتی نظیر کمبود مواد اولیه مورد نیاز تولید، تسریع در تخصیص ارز، تسهیل ورود اجزا و قطعات به کشور و... را به صورت مستمر مورد بررسی قرارداده و اقدامات لازم در این راستا اجرایی شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر پرهیز از صدور بخشنامه‌های متعدد، تصریح کرد: برای رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران اصلاح دستورالعمل‌ها، آئین‌نامه‌ها و مقررات و قوانین مرتبط با تولید نظیر اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با همکاری تشکل‌ها در دستور کار قرار گرفته است که این موضوع از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز