خبرگزاری کار ایران

مهمانداران شرکت «ماربین» یک ونیم ماه مزد طلبکارند/ کارفرما: به زودی همه مطالبات پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۸۰۷

درحالیکه مهمانداران شرکت «ماربین» از تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی خود خبر می‌دهند، قائم مقام مدیرعامل شرکت ماربین گفت: با پرداخت صورت وضعیت‌های مالی شرکت، به زودی همه مطالبات مزدی کارگران مهماندار پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در شرکت «ماربین» گزارش دادند؛ کارگرانی که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «ماربین» به کارهای خدمات‌دهی به مسافران (مهمانداری) مشغول‌اند، یک ونیم ماه از کارفرما طلبکارند.

به گفته این کارگران که از ۴ تا ۱۵ سال دارای سابقه کار هستند، معوقات حقوقی حدود ۳۵۰ نیروی کار این شرکت خدماتی در ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال جاری به تعویق افتاده است.

آنها می‌گویند: شرکت پیمانکاری ماربین درحالی نیمی از دستمزد فروردین ماه سال جاری را پرداخت کرده که برای پرداخت مابقی مطالبات مرتبا وعده می‌دهد.

این کارگران که در محور ریلی اهواز، ساری، گرگان، بندرعباس، اصفهان و شیراز فعالیت می‌کنند، پرداخت مابقی معوقات مزدی خود را برای تامین معاش در شرایط اقتصادی کنونی ضروری دانسته و اضافه کردند: امیدواریم کارفرما با همراهی مسئولان شرکت رجا بتوانند مابقی مطالبات قانونی ما را پرداخت کنند.

در این رابطه سیدتقی ابراهیم‌نژاد (قائم مقام مدیرعامل شرکت ماربین ) در پاسخ به پیگیری‌های ایلنا گفت: با پرداخت صورت وضعیت‌های مالی شرکت به زودی همه مطالبات مزدی کارگران مهماندار پرداخت می‌شود.

به گفته وی، شرکت ماربین همه مطالبات مربوط به سال ۹۷ مهمانداران  را زودتر از موعد مقرر پرداخت کرده و در سال جاری نیز حدود ۷۰ درصد از حقوق فروردین ماه را با اعمال افزایش مزد سالانه پرداخت کرده است.

 طبق اظهارات ابراهیم نژاد، باتوجه به اهمیت موضوع برای مجموعه شرکت ماربین در حال حاضر پیگیر پرداخت الباقی حقوق فروردین و حقوق کامل اردیبهشت ماه هستیم و امیدواریم این مطالبات با تامین منابع مالی از سوی شرکت راه‌آهن رجا طی چند روز آینده پرداخت شود.

او با بیان اینکه پرداخت به‌موقع دستمزد حق قانونی هر کارگر است، افزود: شرکت ماربین همیشه پرداخت حقوق و دستمزد مهمانداران خود را در اولویت قرار داده است بطوریکه عیدی مهمانداران را قبل از ۲۲ بهمن پرداخت کردیم و سنوات آنها نیز ۲۰ اسفند پرداخت شد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت ماربین همچنین تصریح کرد: شرکت راه‌آهن رجا سال گذشته منابع مالی خوبی برای پرداخت مطالبات کارگران تامین کرد.

وی همچنین از پرداخت به موقع حق بیمه مهمانداران خبر داد و گفت: حق بیمه مهمانداران ماربین به موقع به تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

ابراهیم‌نژاد در ادامه سخنان خود درباره وضعیت مهمانداران مجموعه رجا گفت: مجموعه مهمانداران شاغل در راه‌آهن رجا برای پیگیری مطالبات صنفی همانند اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پیگیری موضوع سختی کارشان  نیاز به یک تشکل مستقل صنفی دارند.

او با بیان اینکه شکل‌گیری چنین نهاد کارگری یک ضرورت است تا مهمانداران را به مطالبات صنفی‌شان برساند، در ادامه افزود: این موضوع به سود متوالیان و شرکت‌های پیمانکاری است و در این راه من به عنوان قائم مقام شرکت ماربین حاضر هستم به مهمانداران مجموعه راه‌آهن رجا کمک برسانم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز