خبرگزاری کار ایران

هشدار دو نماینده مجلس درباره افزایش ضریب جینی و شرایط معیشتی حقوق‌بگیران

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۷۰۱

دو نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات اقتصادی و تاثر آن بر معیشت حقوق‌بگیران و بیکاران، بر ضرورت انجام اقداماتی تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، «عزت الله یوسفیان ملا» گفت: باید برای حقوق بگیران پایین فکری کرد، زندگی در تهران با حقوق زیر ۳ میلیون تومان دیگر ممکن نیست.

وی با اشاره به بخشنامه افزایش حقوق به خانه ملت، گفت: برخی بر این باورند که این بخشنامه باعث بازگشت حقوق های نجومی می شود اما این افراد فراموش کرده اند که دریافت مالیات پلکانی شده است و عملا حقوق نجومی ممکن نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: دولت در تلاش است که سقف افزایش ۷ برابری را رعایت کند و دراین زمینه مصمم است که حقوق های نجومی به جامعه و به بدنه دولت بر نگردد از این رو حقوق ها را طبق قانون پرداخت در نظر می گیرد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: نمایندگان مردم از نظام پرداخت هماهنگ و عادلانه استقبال می‌کنند و برای محیا شدن این امر تلاش خواهیم کرد که مسیر اجرا هموار شود.

وی افزود: البته در این مسیر ممکن است مقرراتی وجود داشته باشد که نتوان آن را تغییر داد یا اصلاح کرد چرا که این احتمال وجود دارد که با تغییر یا اصلاح، کارمندان و مدیران به دیوان عدالت اداری شکایت کنند و حکمی بر خلاف قانون صادر شود از این رو به راحتی نمی توان نظام پرداخت عادلانه را ایجاد کرد.

یوسفیان ملا با بیان اینکه مجلس حامی افزایش حقوق برای حقوق بگیران پایین است، گفت: نمایندگان خواهان کاهش حقوق‌های نجومی و افزایش حقوق‌های پایین است؛ چرا که در حال حاضر شرایط زندگی برای کسانی که حقوق پایین دارند بسیار سخت و مشکل است.

در همین حال «علی اکبر کریمی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت باید راهکارهایی را پیگیری کند که سبب افزایش اشتغال و درآمد مردم و در عین حال سبب تقویت معیشتی دهک‌های پایین شود و از سوی دیگر نابرابری در توزیع درآمد یا ثروت را کاهش دهد.

وی گفت: شاخص‌های درآمدی نشان می‌دهد که افراد زیادی زیر خط فقر قرار گرفته‌اند که توسعه حاشیه نشینی از جمله مشکلات کنونی مردم به دلیل افزایش بیکاری و کاهش سطح درآمدی آنهاست.

کریمی با تاکید بر اینکه باید در موضوع درآمدها و هزینه‌های دولت شفاف‌سازی صورت گیرد، ادامه داد: بخشی از هزینه‌های دولت که در جامعه توزیع می‌شود باید مدیریت شده و با شفاف‌سازی یارانه‌ها و حذف یارانه‌های عمومی پنهان منابع حاصل از آن به دهک‌های پایین جامعه که به این منابع و حمایت‌ها نیاز دارند، تخصیص یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز