خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای تاکید شد:

فشارهای داخلی اشتغال ۴۶۰۰ نفر از کارگران ایران خودرو دیزل را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۲۷۴

شورای اسلامی کار شرکت ایران خودرودیزل و جمعی از کارگران این مجموعه با انتشار بیانیه‌‌ای ضمن اشاره به تحریم‌ها و فشارهای خارجی، از فشارهای داخلی به عنوان عاملی یاد کردند که سبب فشار به مجموعه‌های کاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متن این بیانیه که با امضای «علیرضا فتحی» رییس شورای اسلامی کار شرکت ایران خودرو دیزل به دست ایلنا رسیده، به شرح زیر است:

تاثیر تحریم‌‌ها بر صنایع بزرگی مانندِ فولاد پتروشیمی‌، معادن، صنایع نفت، گاز و آلومینیوم و...  انکارناپذیر است. صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

طی سال گذشته تعداد بسیار زیادی از کارگران فعال در صنایع مختلف و علی الخصوص صنایع قطعه‌سازی بیکار شده‌اند و اما در گروه صنعتی ایران خودرودیزل، با وجود فشارهای ناشی از تحریم‌ها از جمله افزایش قیمت ارز و کاهش تولید تمام تلاش خود را به کار گرفته تا کارگران خود را حفظ کرده و همچنان برای ادامه تولید با مشکلات موجود می‌جنگد.

در شرایط فعلی و با وجود مشکلاتی از قبیل عدم ارسال قطعات سفارش‌گذاری و خریداری شده، مسئولین این شرکت درحال انجام پیگیری‌های لازم به منظور ایفای تعهدات خود می‌باشند و شتابزدگی در تصمیم گیری‌ها و تحت فشار قرار دادن شرکت‌ها نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند؛ بلکه اشتغال ۴۶۰۰ نفر از کارگران زحمتکشی که در این کارخانه مشغول به کار هستند را به خطر می‌اندازد. 

لذا مستدعی است مسئولان قضایی در زمان تصمیم‌گیری و در راستای حمایت از صنعت و رونق تولید داخل، صنایع تولیدی و اشتغال کارگران مشغول به کار در این مجموعه را در نظر داشته باشند و صراحتا با سازمان‌ها و ارگان‌هایی که در مسیر رونق تولید و خودکفایی تولید ملی موانعی می‌گذارند و مشکلاتی را می‌تراشند، برخورد شایسته و بایسته انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز