خبرگزاری کار ایران

ادامه معوقات بیمه‌ای کارگران قطعات بتنی گیلان/ کارفرما:هفته آینده همه معوقات بیمه‌ای کارگران پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۵۱۰

۱۳۰ کارگر کارخانه قطعات بتنی گیلان حدودا ۱۲ ماه معوقات بیمه‌ای پرداخت نشده؛ دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران کارخانه قطعات بتنی گیلان در تماس با ایلنا از مطالبات بیمه‌ای پرداخت نشده خود خبر دادند.

به گفته این کارگران،به‌رغم اینکه از آغاز سال ۹۸حدود ۵۸ روز گذشته است، دو ماه حق بیمه (بهمن واسفند)۹۶، ۹ ماه حق بیمه سال ۹۷ و حدودا دو ماه حق بیمه سال جاری کارگران پرداخت نشده است.

این کارگران که در شرکت قطعات بتنی گیلان  به صورت قرار داد مستقیم مشغول به کار هستند، از این دیرکرد ناراضی هستند و می‌گویند: به مرور کارگرانی که با تشکیل پرونده در تامین اجتماعی آماده بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور هستند، اما با وقفه‌هایی که در پرداخت حق بیمه‌شان وجود دارد، امکان بازنشسته شدن ندارند.

از سوی دیگر به نقل از کارگران این واحد نقل می‌شود تقریبا  هر چند ماه یکبار تامین اجتماعی شعبه دو رشت از تمدید و تعویض دفتر چه‌ای در‌مانی کارگران به دلیل بدهی های مالی کارفرمای کارخانه خوداری می کند این درحالی ست که اکثر کارگران این واحد تولیدی دارای سوابق پرداخت حق بیمه تا ۲۲ سال هستند.

آنها  با اشاره به ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی که کارفرمایان را موظف به پرداخت حق بیمه کارگران خود می‌کند در ادامه افزودند این واحد حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون به تامین اجتماعی بدهکار است.

طبق اظهارت کارگران این واحد تولید‌ی با توجه به اینکه مسئولان استانی و کشوری از وضعیت این واحد تولیدی و کارگرانش با خبرند از آنان می‌خواهیم نسبت به مشکلات کارگران این کارخانه احساس مسئولیت به خرج دهند.

در این زمینه پرویز گلریز (مدیر عامل کارخانه قطعات بتنی گیلان) با تایید  بخشی ازمعوقات بیمه کارگران  به ایلنا گفت:حداکثر تا هفته آینده  همه معوقات بیمه ای وسنواتی کارگران پرداخت می شود.

او با بیان اینکه انتظار کارگران برای پرداخت مطالباتشان به‌حق است  افزود: بخاطر مشکلات مالی شرکت پرداخت دستمزد کارگران را در اولویت قرار دادیم تا کارگران از لحاظ معیشتی دچار مشکل نشوند.

گلریز در تشریح پرداخت مطالبات بیمه کارگران گفت: اخیرا  دستور‌العمل جدیدی که از سوی معاون اول رئیس جمهور به  تامین اجتماعی  در خصوص بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان ابلا غ شده  که این واحد تولیدی با استفاده از این فرصت حداکثر تا هفته آینده همه معوقات بیمه کارگران خود را به تامین اجتماعی پرداخت خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت قطعات بتنی گیلان در خصوص مشکلات مالی این واحد تولیدی نیز گفت: حدودا ۲۰ میلیارد تومان از بابت فروش محصولات خود از چند نهاد دولتی همانند شهرداری رشت ،آب منطقه‌ای گیلان  و ستاد بحران استانداری طلبکاریم که اگر این مطالبات هر چه سریع‌تر وصول شوند بخش زیادی از مشکلات مالی کارخانه  وکارگران مرتفع می شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر با  پرداخت حق بیمه اسفند ماه کارگران  امکان تمدید دفترچه‌ای در‌مانی  خود را پیدا کرده اند در بخش دیگری از سخنان خود  درباره افزایش قیمت مواد  مصرفی تولید لوله ای بتنی افزود: قیمت میلگرد فولادی به عنوان یکی از فلزهای  کاربری در تولید لوله‌های بتنی در طول یک سال گذشته از ۳ هزار و۵۰۰ تومان  به ۱۱ هزار و۵۰۰ تومان افزایش قیمت داشته است.

وی در خاتمه درباره میزان سنوات کارگران قطعات بتنی گفت: در حال حاضر کارگرانی که از این کارخانه بازنشسته می شوند طبق قانون به ازای هر سال یک ماه سنوات باید بگیرند اما در کارخانه قطعات بتنی این میزان به ۴۵روز رسیده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز