خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی 170کارگر در پی تعطیلی موقت کارخانه قطعات بتنی گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۶۳۴۸۰

در پی ادامه بحران مالی در کارخانه قطعات بتنی گیلان در شهرستان رشت، این واحد صنعتی موقتا تعطیل شد وحدود 170کارگر قرار دادی بلاتکلیف شدند.

منابع کارگری ایلنا در رشت گزارش کردند، کارخانه قطعات بتنی گیلان واقع درکیلومتر 12 جاده رشت به قزوین که در زمینه ساخت و تولید کانال پیش ساخته، لوله و قطعات بتنی فعالیت دارد به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود مواد اولیه تولید و بحران در منابع مالی عنوان می‌شود، از اول فروردین ماه موقتا تعطیل اعلام شده است و170 کارگر شاغل در این واحد تولیدی بدون دریافت عیدی وسنوات سال  94هم اکنون بلاتکلیف هستند.

این منبع خبری تعداد کارگران این واحد تولیدی را 170 نفر ذکر کرد و افزود:از این تعداد کارگر حدود 130 نفربصورت خدماتی تحت نظارت شرکت پیمانکاری «خادم فرهنگ گیل» فعالیت دارند که با آغاز سال جدید با اتمام قرار داد پیمانکاربا کارفرمای اصلی تعداد 20 کارگر به دلیل عدم نیاز اخراج شده اند.

به گفته کارگران علاوه بر کارگران اخراج شده که هم اکنون پی گیر مطالبات صنفی خود با شکایت در اداره کار رشت هستند تعداد حدود 15 کارگر دیگر به دلیل شرایط بد مالی کارخانه خود خواسته محل کار خود را ترک کرده اند.

همچنین بنا بر گزارش کارگران قطعات بتنی گیلان کارفرما بعد از تعطیلات نوروزی به همه کارگران شاغل در کارخانه گفته بود به دلیل کمبود منابع مالی کارخانه به مدت یک ماه(اول اردیبهشت )تعطیل است.

ظاهرا در روز چهارشنبه (اول اردیبهش ماه) که کارگران به  محل کارشان مراجعه می‌کنند، دوباره کارفرما از ورود کارگران به کارخانه خوداری کرده و گفته است تا مشخص شدن وضعیت کارخانه  بجز 15 کارگری که مسئولیت نگهداری ماشین آلات کارخانه را بر عهده دارند مابقی حق ورود به محل کارشان را تا اطلاع ثانوی ندارند.

کارگران می‌گویند شرایط تولید در کارخانه قطعات بتنی گیلان بسیار  خوب است و آنچه باعث بحرانی شدن وضعیت این واحد شده است وصول نشدن مطالبات معوقه از نهاد های دولتی همانند استانداری ،شهرداری واداره آب وفاضلاب .. وهمچنین بهم خوردن قرار داد فروش با چندین خریدار دولتی  دیگراست.

کارگران در خاتمه درباره مطالبات معوقه خود افزود: سنوات سال 93 کارگران مربوط به شرکت پیمانکاری «گیلان آفتاب یکتا» ( پیمانکار سابق)  است که بدون پرداخت مطالبات کارگران کارخانه را ترک کرده وعیدی وسنوات سال 94 نیز مربوط به شرکت پیمانکاری«خادم فرهنگ گیل» می شود که این شرکت نیز در سال جدید هیچ قرار دادی با کارفرمای اصلی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز