خبرگزاری کار ایران

کارخانه قطعات بتنی گیلان با 75 کارگر فعالیتش را از سر گرفت

واحد تولیدی « قطعات بتنی گیلان در شهرستان رشت» که از اول فروردین ماه سال جاری به دلیل کمبود منابع مالی فعالیت خود را موقتامتوقف کرده بود، تقریبا اواسط تیر ماه سال جاری فعالیت دوباره خود را با 75کارگرآغاز کرد.

منابع خبری ایلنا، در این واحد تولیدی در استان گیلان با اعلام این خبر گفتند: اول فروردین ماه سال جاری واحد تولیدی قطعات بتنی گیلان به دلیل کمبود کمبود منابع مالی، به حالت تعطیلی موقت درآمد و حدود 170 کارگر این دوکارخانه از کار بیکار شدند.

به گفته کارگران بعد از اعلام تعطیلی این کارخانه، کارفرما حدود دو ماه نیم همه کارگر ان کارخانه را یکجا از کار بیکار کرد و بعد از فراهم کردن شرایط کار دوباره حدود 75 کارگر را به کار سابقشان باز گرداند. مابقی کارگران از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

کارگران با بیان اینکه در زمان تعدیل و آغاز بیکاری علت تعطیلی این کارخانه «کمبود منابع مالی» عنوان شده بود در ادامه افزودند: اما اخیرا به نظر می‌رسد با تامین شدن بخشی از منابع مالی کارخانه از سوی کارفرما خطوط تولیدی کارخانه راه‌اندازی شده است که امیدواریم با راه‌اندازی همه خطوط تولیدی کارخانه همکاران بیکار شده‌مان به مرور به کارخانه بازگردند.

منابع کارگری با بیان اینکه در حال حاضر حدود 75کارگر این کارخانه مشغول کارند که از وضعیت موجود رضایت دارند در خاتمه افزود: با وجود آنکه کارگران این کارخانه حدود4ماه مزد عقب افتاده طلبدارند اما امیدوارند با همکاری مدیریت کارخانه بتوانند بخش زیادی از مشکلات کارخانه را مرتفع کنند.

کد خبر : ۴۰۰۵۲۶