خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کار:

اعطای وام ارزان قیمت به تعاونی‌ها روی میز شورای هماهنگی سران قوا

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۶۵۲

محمدجعفر کبیری از تدوین طرح جدید برای پرداخت وام ارزان قیمت به تعاونی‌ها خبر داد و گفت: این طرح در صورت تصویب شورای هماهنگی سران قوا اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، «محمدجعفر کبیری» با اشاره به تهیه طرحی برای پرداخت تسهیلات به تعاونی‌ها اظهار داشت: در بخش اشتغال رویکرد جدیدی را در بخش تعاون در دست اقدام داریم و طرح پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی‌ها با رویکرد شبکه‌سازی تعاونی‌ها تهیه شده است.

وی با بیان اینکه هدف مهم در اجرای این طرح در صورت تأیید و تصویب نهادهای ذی صلاح، اتصال تعاونی‌های خرد به تعاونی‌های بزرگ و صاحب برند است، افزود: بعد از خوشه سازی، توانمندسازی و استانداردسازی تولید تعاونی‌ها، دو هدف برندسازی و توسعه بازار آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تاکید بر اینکه با توانمندسازی، برندسازی و توسعه بازار تعاونی‌ها، اشتغال و تولید در بخش تعاون افزایش می‌یابد گفت: همچنین برایند توسعه تعاونی‌ها به افزایش سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی کمک می‌کند.

کبیری درباره منابع تأمین اعتبار طرح پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی‌ها اظهار داشت: به دنبال این هستیم که منابع مالی این طرح را در صورت امکان از صندوق توسعه ملی و در غیر این صورت از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۹۸ کل کشور تأمین کنیم.

وی افزود: البته در حال حاضر تسهیلات ارزان قیمت از محل اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری در حال پرداخت است اما در طرح جدید، برای اینکه این تسهیلات به صورت منفرد در اختیار بنگاه‌ها قرار نگیرد و در مرحله فروش و بازاریابی محصولات با مشکل مواجه نشوند، یک زنجیره و فرایند را مورد هدف قرار داده‌ایم و رسته‌های دارای بهره وری بالا در بخش تعاون را شناسایی کرده‌ایم و اگر تسهیلات در اختیار این تعاونی‌ها قرار گیرد رونق تولید در بخش تعاون سرعت خواهد گرفت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در فرایند تهیه این طرح با صندوق توسعه ملی مذاکراتی صورت گرفته است، درباره جزئیات مراحل تصویب و اجرای آن گفت: طرح پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی‌ها را در سه فاز آماده کرده‌ایم و باید در خصوص آن در شورای هماهنگی سران قوا تصمیم گیری شود.

کبیری ادامه داد: در فاز نخست، به دنبال تثبیت اشتغال یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در بخش تعاون هستیم؛ در فاز دوم تکمیل طرح‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی بخش تعاون هدف گذاری شده است و در فاز سوم نیز به توسعه کسب و کار تعاونی‌ها در قالب تکمیل زنجیره توجه شده است.

وی همچنین گفت: البته این طرح را در اختیار سازمان برنامه و بودجه نیز ارائه دادیم تا در صورت تصویب آن، اعتباراتی به عنوان یارانه سود تسهیلات اختصاص یابد.

کبیری تاکید کرد: در حال مذاکره برای نهایی شدن طرح هستیم و امیدواریم به زودی این طرح نهایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز