خبرگزاری کار ایران

محمدحسن زدا مطرح کرد:

پرداخت مابه‌التفاوت افزایش مستمری‌ها پایان اردیبهشت‌ یا خرداد/ از اقدامات قهری برای دریافت طلب ۲۰ هزار میلیارد تومانی خود از بخش خصوصی استفاده نخواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۲۶۲

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: مابه‌التفاوت افزایش مستمری‌ها در سال ۹۸ در پایان اردیبهشت‌ یا خرداد ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن زدا در نشست خبری "تشریح برنامه‌های پرداخت افزایش مابه‌التفاوت مستمری‌ها در سال ۹۸" گفت: مابه‌التفاوت افزایش مستمری‌ها در سال ۹۸ تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت و در غیر این صورت به پایان خردادماه موکول می‌شود.

وی با بیان اینکه مستمری حداقل‌بگیران بر اساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی ۳۶.۵ درصد افزایش می‌یابد، گفت: میزان مستمری حداقل‌بگیران در سال ۹۷ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که با افزایش ۳۶.۵ درصدی به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد اما با اعمال مزایای جانبی دریافتی آنها حدود دو میلیون تومان است.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود:‌ مستمری‌بگیران حق عائله‌مندی، حق اولاد، حق مسکن دریافت می‌کنند.

زدا در خصوص افزایش مستمری سایر سطوح گفت: مستمری در سایر سطوح بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و بر اساس نرخ تورم تعیین می‌شود بر این اساس مستمری سایر سطوح ۱۳ درصد به اضافه ۲۶۱ هزار تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه مابه‌التفات افزایش مستمری‌ها در پنج سال گذشته در تیر، مرداد و شهریور پرداخت می‌شد، گفت: به دلیل درک شرایط اقتصادی اقداماتی را انجام دادیم و مقرر شد که مابه‌التفاوت افزایش مستمری‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت شود.

زدا تصریح کرد: مبلغ افزایش مابه‌التفاوت مستمری‌ها در سال جدید برای یک ماه ۱۴۰۰ میلیارد تومان و برای کل سال ۹۸ ، ۱۷ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در خصوص مزایایی که این سازمان برای کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی در مناطق سیل زده درنظر گرفته شده، گفت: بخشودگی جرائم و تقسیط بدهی طولانی و پرهیز از اعمال قوانین قهری به خصوص در مناطق سیل‌زده از این جمله هستند. ما می‌خواهیم کارگاه‌ها در مناطق سیل‌زده در اسرع وقت به شرایط عادی برسد و قطعا نمی‌خواهیم هیچ کارگاهی به خاطر بدهی به سازمان تامین اجتماعی تعطیل شود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی از بخش خصوصی ۲۰ هزار میلیارد تومان طلب دارد گفت: قطعا از اقدامات قهری برای دریافت طلب خود استفاده نخواهیم کرد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی در ادامه با بیان اینکه افرادی که با ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی بازنشسته شده‌اند نباید انتظار دریافت مستمری افرادی که با ۳۰ سال سابقه بیمه بازنشست شده‌اند داشته باشند، گفت: مستمری این افراد به صورت متوسط در سطح ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان است که ۳۶.۵ درصد افزایش می‌یابد. این افزایش حقوق به نسبت سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز