خبرگزاری کار ایران

مجادله کارگران پیمانکاری قروه با کارفرما/ دلایل عدم توافق کارگران چیست؟

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۲۷۴

کارگران پیمانکاری فولاد زاگرس می‌گویند: کارفرما مطالبات‌مان را نمی‌پردازد و کارفرما می‌گوید که اهمال از جانب خودِ کارگران است.

کارگران پیمانکاری فولاد زاگرس در تماس با خبرنگار ایلنا، از ادامه تاخیر در دریافت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

این کارگران که تعداد آنها حدود ۳۰ نفر است، می‌گویند: از زمان خاتمه کار شرکت پیمانکاری «خوان‌گل» در سال ۹۱، مطالبات مزدی پرداخت نشده، داریم و کارفرمای شرکت پیمانکاری علیرغم گذشت سال‌ها این مطالبات را نپرداخته است.

یکی از این کارگران می‌گوید: من دو میلیون تومان طلب دارم اما ارزش واقعیِ دو میلیون تومان در سال ۹۱ کجا و آنچه امروز می‌توان با این پول خرید کجا؟!

از قرار معلوم، شرکت پیمانکار بعد از خاتمه کار، مطالبات مزدی ۳۱۰ کارگر را پرداخته است اما معوقات ۳۰ کارگر همچنان پرداخت نشده مانده است.

امامی (مدیرعامل شرکت پیمانکاریِ خوان‌گل) در رابطه با معوقات مزدی این ۳۰ کارگر می‌گوید: از سال ۸۵ تا ۹۱ در فولاد زاگرس کار کردم اما بعد از اینکه به دلیل خصوصی‌سازی، شرکت چندپاره شد، کار شرکت ما سال ۹۱ خاتمه یافت. بعد از خروج، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سهامداران فولاد زاگرس، طلب داشتیم که به ما پرداخت نشده بود.

وی ادامه می‌دهد: بعد از اینکه کارفرمای مادر در سال ۹۳، پول ما را داد، با هماهنگی فرمانداری قروه، استانداری کردستان و اداره کار به همه پرسنل اطلاع دادیم که برای تسویه حساب مراجعه کنند. مبلغ تسویه حساب هر کارگر را نیز خود اداره کار مشخص کرده بود. ۴ روز فرصت تسویه حساب دادیم که از ۳۴۰ کارگر حدود ۲۸۰ نفر تا ۳۰۰ نفر آمدند؛ بعد از آن دوباره مهلتی را در روزهای آخر هفته برای تسویه حساب تعییین کردیم که این بار ۱۵ نفر دیگر مراجعه کردند و در نهایت حدود  ۳۰ تا ۴۰ نفر باقی ماندند که بازهم فرصت سوم تعیین کردیم و بازهم حدود ۳۰ نفر مراجعه نکردند.

کارگران توافق کنند برای تسویه‌حساب می‌آیند

امامی با بیان اینکه می‌تواستم همان اول پول را به حساب دادگستری بریزم، می‌گوید: همین الان هم اگر همه کارگران توافق کنند که برای تسویه حساب می‌آیند، حاضرم به قروه بروم و مبلغ اولیه تسویه حساب به اضافه سقف ۲۰ درصد را به آنها بپردازم اما بیش از این مبلغ نمی‌توانم بپردازم؛ به شرطی که همه این ۳۰ نفر – حداقل ۲۵ نفر از آنها توافق کنند که روز تسویه حساب بیایند، برای تسویه حساب به قروه خواهم رفت.

او تاکید می‌کند: نمی‌توانم هر بار از محل کار فعلی‌ام به کردستان و قروه بروم اما کارگران نیایند و بعد مدعی شوند که مطالباتشان پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز