خبرگزاری کار ایران

در دیدار نمایندگان با شریعتمداری مطرح شد:

برخورد با حقوق‌های اضافی، دوشغله‌ها و جلوگیری از ریخت و‌پاش‌ از جمله اقدمات وزیر کار است/ تثبیت مشاغل باید مدنظر باشند

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۲۸۰

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسب هفته کارگر با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، اکبر رنجبرزاده (عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی) پس از دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی یکی از وزارتخانه‌های بسیار مهم و موثر در مباحث مختلف از جمله رونق تولید و اشتغال است. نکته دیگری که باید مطرح کرد این است که این وزارتخانه مجموعه‌ای از شرکت‌های سرمایه‌گذار دارد که در مباحث مختلف از جمله منابع درآمدی می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: حدود 40 میلیون از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند؛ لذا کار این وزارتخانه کار سختی است و توقعات زیرمجموعه‌اش بسیار بالاست و انتظارات جامعه و جامعه بیکاران بیشتر از این وزارتخانه دنبال و پیگیری می‌شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس عنوان کرد: خوشبختانه وزیری که در این جایگاه قرار گرفته، وزیری ورزیده و باتجربه است و به ویژه در شرایط بحران، می‌تواند بسیار موثر و نقش آفرین باشد.

دبیر هیات رئیسه مجلس گفت: مخزنی از تجربیات و توانمندی در وجود ایشان هست و فی‌البداهه می‌تواند تصمیم بگیرد و تصمیماتشان منجر به تقویت راه بشود. اقدامات خوبی در  موضوع تامین منابع مورد نیاز و همچنین شفاف کردن شرکت‌ها و اعضای آن، از کارهای بسیار خوب وزیر بود. آقای شریعتمداری می‌تواند یکی از وزیران بسیار موثر در روند آرامش بخشیدن به جامعه باشد.

وی افزود: امیدواریم بتوانند با یک برنامه ریزی برای دیگر وزارتخانه‌ها نیز نسخ ایجاد اشتغال تنظیم،تدوین و ارائه کنند و در هیئت دولت به تصویب برسانند که هر وزارتخانه متناسب با وضعیت کشور و ظرفیت های موجود مکلف شود و تلاش کند تا شرایط تولید در درون کشور افزایش پیدا کند و شاهد رکود و بیکاری نباشیم. ضرورت دارد که این وزارتخانه با همراهی سایر وزارتخانه‌ها برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه تلاش کنند.

رنجبرزاده در پایان خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها در این برهه زمان باید قوت بگیرند و محوریت آنها باید تحصیلکردگان و شرکت‌های دانش بنیان باشد زیرا منابع مالی صرفا محور نیست و باید مسائل علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و نقشه راه نیز تدوین شود.

سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس پس از دیدار با محمد شریعتمداری گفت: آقای شریعتمداری از مدیران با تجربه و آشنا به ساختار کشور است و در وزارتخانه و دولت‌های مختلف کار کرده و با ساختار کشور آشنا است.

وی افزود: ما در حوزه وزارتخانه‌ها واقعا با نظام مدیریتی سر کار داریم و به نظرم با تجربه و آشنایی که آقای شریعتمداری با ساختار اداری کشور دارند، انشاالله در این وزارتخانه موفق خواهند بود.

نماینده  ورامین، قرچک و پیشوا در خصوص اولولیت‌های وزرت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند و یکی از مولفه‌های مهم این حوزه اشتغال است که مستقیم به این وزارتخانه برمی‌گردد و باید اشتغال اولویت اول دولت و مجلس باشد. ساماندهی صندوق‌ها و تامین اجتماعی با توجه به جمعیت فراوان تحت پوشش نیز باید مورد توجه باشد.

سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به نقش و جایگاهش در حوزه‌های گوناگون می‌تواند در مباحث مختلف از جمله وضعیت اشتغال، مسائل اجتماعی و رفاهی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: از زمان حضور اقای شریعتمداری بحث شفاف‌سازی در حوزه‌های مختلف بازتاب بسیار مثبتی در بین مردم، مجلس و مجموعه‌های مختلف داشته و به نظرم شفاف‌سازی بسیاری از مسائل و توقعات را حل می‌کند.

نایب رئیس دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها عنوان کرد: نظارت قوی  برعملکرد خصوصا در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی با توجه به وسعت این وزارتخانه مورد توجه وزیر بوده و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. نظارت می‌تواند نقش موثر و مهمی در هدایت و سیاستگذاری درست داشته باشد. وزیر و هیات تصمیم‌گیر، تصمیم‌گیری درستی می‌کنند و باید نظارت صورت گیرد که در اجرای سیاست‌ها  مجموعه‌های زیرنظر از مسیرخارج نشوند و لازم است وزیر در بحث نظارت نیز تمرکز کنند؛ زیرا تقویت بخش نظارتی بسیار می‌تواند کمک کند.

«سیدحمیدرضا کاظمی» با تقدیر از عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بحث شفاف‌سازی و جوانگرایی خاطرنشان کرد: ما جوانان بسیار خوش فکر، خوب و تحصیلکرده‌ای داریم که اگر میدان داده شود، می‌توانند، موثر باشند.

وی گفت: باتوجه به سرمایه بالایی که در اختیار وزارتخانه و مجموعه‌های تابعه هست و با انگیزه‌ای که در وزیر و تیم همراهشان می‌باشد، انشالله امیدواریم این وزارتخانه به سمت تاثیرگذاری بیشتر در اقتصاد کشور برود.

«فریدون حسنوند» رئیس کمیسیون انرژی مجلس پس از دیدار با «محمد شریعتمداری» گفت: یکی از کارهای بسیار مثبت وزیر بحث جوانگرایی است؛ زیرا این اقدام شجاعت می‌خواهد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مجموعه‌ای متنوع از مشاغل و موضوعات مختلف است به نوعی که یک دولت را می‌شود در این وزارتخانه دید. سپردن امور به جوانانی که برخی‌ها کمتر به آنها توجه کردن یک ریسک مدیریتی است، که در آن شجاعت متبلور است و جای تقدیر دارد.

وی افزود: صرفا هم بحث جوانگرایی نبوده و نگاه تخصص افراد حاکم بوده و گزینش‌ها بر اساس روابط نبوده و بر اساس چهارچوبی تعریف شده انتصابات انجام شده است. بخش اعظم کار، موضوع شایسته‌سالاری و وجود یک چهارچوبی بوده که الحمدالله انجام شده است.

وی افزود: سالم‌سازی مجموعه با برخی اقدامات همچون برخورد با حقوق‌های اضافی، دوشغله‌ها، جلوگیری از ریخت و‌ پاش‌ها و.... از دیگر اقدام خوب وزیر بوده و مشخص است که هدفشان سالم‌سازی است و در انتصاب‌ها نیز سلامت افراد مشخص است.

حسنوند گفت: ارتباطی که امروز بین جامعه کارگری و وزارت کار برقرار است، ارتباطی خوب، منطقی و تعاملی بر اساس ضوابط و مقررات و احترام متقابل است و نقطه اتکا و پشتیبانی برای آقای وزیر است.

رییس کمیسیون انرژی گفت: در بحث درمانی و حمایتی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته همچون اقداماتی که در بحث سیل یا حمایت از فرزندان بازنشستگان و.... انجام شد.

وی درباره اولویت‌‌هایی که باید مدنظر وزارتخانه باشند، گفت: تثبیت مشاغل، ایجاد امنیت شغلی برای کارگران همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند باید مدنظر باشد.

وی افزود: بازنگری در قرارداد کارگران که باعث افزایش امنیت شغلی آنان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و اجرایی گردد. ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری بیشتر در مجموعه‌های وابسته وزارتخانه نیز از جمله اقداماتی است که باید صورت گیرد.

وی در پایان گفت: ساماندهی مجموعه‌های حمایتی مخصوصا در بحث کودکان کار، خانم‌های بی‌سرپرست، معتادان و... نیز حتما بایدمورد توجه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز