خبرگزاری کار ایران

یادداشت ؛

اهمیت حضور کارگران در مراسم روز جهانی کارگر

کد خبر : ۷۵۵۸۵۸

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در یادداشت پیش رو شرح می‌دهد که چرا در مقطع فعلی حضور کارگران در راهپیمایی روز کارگر بیش از هر دوره‌ای اهمیت دارد.

به گزارش ایلنا، متن این یادداشت به شرح زیر است: به نظر می رسد فعالان جامعه کارگری عزم خود را جزم کرده اند تا با ایجاد بستری مناسب برای ابقاء، احیا و گسترش واحدهای تولیدی و در راستای آن تحقق شعار امسال یعنی " رونق تولید "، درآمد حاصل از تولیدات غیر نفتی و صادرات آن را به حدی برسانند که دیگر نیازی به صادر کردن نفت نداشته باشیم؛ لازمه ایجاد چنین بستری جلوگیری از خصوصی سازی های ولنگار است. خصوصی سازی که در کشور ما به دلیل سوء مدیریت منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی و در نهایت سبب روی آوردن به بیگانگان جهت واردات بی رویه کالا می شود.

تهدید آمریکا به تحریم ایران از صادر کردن نفت همانند تحریم های قبلی با شکست مواجه خواهد شد؛ چرا که کشور ایران در حال حاضر خود یکی از پیشگامان صادر کننده نفت در منطقه است و نیاز بسیاری از کشورها را تأمین می کند؛ بنابراین تحریم کشور ایران از صادر کردن نفت توسط آمریکا اندکی مضحک و خنده دار است.

البته این تحریم هم نیز راه چاره ای دارد. تحریم آمریکا برای ایران در بلند مدت به فرصت تبدیل خواهد شد. آری فرصت؛ چرا که تحریم ایران از صادر کردن نفت سبب ذخیره شدن نفت در کشور و از سوی دیگر سبب بالا رفتن تقاضا از سایر کشورهای صادرکننده نفت می شود و همین امر سبب اتمام ذخایر نفتی در این کشورها خواهد شد. پس کشور ایران در این شرایط در آینده ای نه چندان دور به کشوری دارای ذخایر انبوه نفتی مبدل خواهد شد و در این حوزه حرف اول را در سطح منطقه خواهد زد. خواهیم دید که در آن زمان همین کشور آمریکا دست به دامن ایران خواهد شد و آنجاست که کشور آمریکا با تحریم ایران روبه رو خواهد شد. تحریمی که غیر قابل برگشت و بخشش باشد. حال برای تحقق این واقعه می بایست مقامات و مسئولان کشور از تولید کنندگان، کارفرمایان و کارگران زحمت کش حمایت کنند.  حمایتی که منجر به رونق تولید در واحدهای تولیدی و خدماتی گردد.

فعالان جامعه کارگری هر ساله  در ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار و ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر مواضع خود را با حضور گسترده مردم عزیز کشورمان در خصوص حمایت از قشر ضعیف جامعه کارگری اعم از شاغلان و مستمری بگیران اعلام می کنند. اکنون که در هفته کارگر قرار داریم از همه جوامع کارگری عزیز دعوت می کنم در مراسم روز جهانی کارگر که هر ساله در روز ۱۱ اردیبهشت ماه در خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران برگزار می گردد، حضور یابند.

حضور یابند تا ثابت کنند که کشور ایران تسلیم تحریم های مضحک نخواهد شد.

حضور یابند تا ثابت کنند که عزمشان برای رونق تولید جدی است.

حضور یابند تا ثابت کنند که پیرو رهبری و ولایت فقیه هستند.

حضور یابند تا ثابت کنند که مشکلات اقتصادی ذره ای از پایبندی شان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نخواهد کاست.

حضور یابند تا یکپارچگی و اتحاد جوامع کارگری را به منصحه ظهور برسانند.

حضور یابند تا همگان ببینند که پیشگامان تحقق واقعی شعار امسال کارگران و فعالان جامعه کارگری اند.

حضور یابند تا صلابت و هیبت جامعه کارگری را به رخ بکشند.

پس وعده ما روز جهانی کارگر با حضوری پر صلابت. انشاء الله...

والسلام

حسن صادقی

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز