خبرگزاری کار ایران

شرکت‌های تعاونی‌برای دریافت تسهیلات در اولویت‌اند/ اقتصاد همدان باید به سمت تعاونی‌ها سوق یابد

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۳۲۶

نشست صمیمی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری استان در محل اتاق تعاون برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در نشست مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری  و مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری استان، احمد توصیفیان (مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان) با اشاره به اولویت شرکت‌های تعاونی در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا گفت: از ۹۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده در دوره تسهیلات اشتغال فراگیر در استان  ۳۵ میلیارد تومان آن به شرکت‌های تعاونی پرداخت شده است که حدود ۳۶درصد از کل مبلغ تسهیلات پرداختی فراگیر استان را به خود اختصاص داده است  که استان همدان دارای رتبه دوم کشوری در زمینه جذب این تسهیلات است.

توصیفیان افزود: از ابتدای طرح پرداخت تسهیلات روستایی تاکنون  ۲۳۵میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است  که ۱۸ میلیارد ریال از محل این تسهیلات نیز به شرکت‌های تعاونی اختصاص یافته است.

در ادامه ظاهر پور‌مجاهد (معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار همدان) افزود: کارکرد نامناسب و ساختار غیرمنطقی نظام توزیع موجب گران‌تر شدن قیمت کالا و خدمات، ایجاد نارضایتی و شکل‌گیری انتظارات غیرعقلانی در تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و نوسان‌های شدید قیمت،‌عدم شفافیت، کاهش قدرت خرید مردم، آشفتگی در بازار و شکل‌گیری شبکه‌های غیررسمی توزیع در جامعه می‌شود.

 وی افزود: فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده در شبکه توزیع، راه سوء استفاده را باز کرده و واسطه‌ها تا می‌توانند از آب گل آلود در بازار ماهی می‌گیرند لذا در این شرایط هم دولت و هم مردم به دنبال راهی هستند که بتوانند کالا را به قیمت واقعی عرضه و خریداری کنند.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه تعاون یعنی حذف واسطه‌ها و تاکید بر تشکل‌های مردمی گفت: تعاونی‌ها نگاه مردم محور دارند و می‌توان با احیای شرکت‌های تعاونی مشکل سیستم توزیع اقلام مصرفی مردم را حل کرد چراکه تعاونی‌ها می‌توانند کالا را با قیمت واقعی به دست مصرف‌کننده برسانند.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که خود را حامی تعاون می‌داند، افزود: اقتصاد استان باید به سمت تعاونی‌ها سوق یابد.

پورمجاهد در ادامه سخنان خود ضمن تاکید به این نکته که بخش عمده‌ای از منابع دولت، از طریق اخذ مالیات تأمین می‌شود، گفت: از آنجایی که مالیات یکی از مهم‌ترین منابع تامین کننده درآمد دولت‌ها محسوب می‌شود می‌تواند تکیه گاه مطمئنی نیز برای دستیابی به اهداف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی واقع شود لذا شرکت‌های پویا و فعال با همکاری و پرداخت به موقع مالیات خود ضمن تامین بودجه مورد نیاز دولت این فرصت را نیز فراهم می‌آورند تا با دادن فرصت مناسب  به واحدهای مشکل‌دار، مشکل این واحدها نیز حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز