خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی مطرح کرد؛

ضرورت آموزش به نیروهای کار برای افزایش بهره‌وری

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۳۱۰

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه ارائه آموزش و خدمات به کارگران ضروری است، گفت: این مسئله بدین معنا نیست که فقط بخش خصوصی وارد کار شود بلکه دولت و مجلس نیز در این رابطه وظایفی دارند.

به گزارش ایلنا، فتح الله بیات (رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی)  در برنامه رادیویی «گفتگوی اقتصادی» پیرامون موضوع بخش خصوصی و بهبود فضای کسب و کار گفت: بهره‌وری و بهبود فضای کسب و کار  از آن جهت حائز اهمیت است که  این دو عنصر در کنار یکدیگر تکمیل می‌شوند.

وی در ارتباط با چرایی عدم افزایش بهره‌وری نیروی کار افزود: اگر کارفرمایان تجهیزات و امکانات به‌روز را در اختیار نیروی کار قرار دهند و کارگر آموزش لازم را در حیطه مربوطه فراگیرد قطعاً به یک نیروی متخصص و شایسته تبدیل خواهد شد اما اگر فضای کار فضای ناامن و با تجهیزات و تکنولوژی قدیمی همراه باشد نیروی کار هم بهره‌وری لازم را نخواهد داشت.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تأکید بر اینکه نیروی کار در بخش دولتی و یا خصوصی باید آموزش لازم را درخصوص کار و مسئولیت خود دیده باشد، افزود: از طرفی امنیت شغلی کارگران نیز بسیار مهم است. در حال حاضر کارفرمایان به خاطر شرایط اقتصادی جامعه و به محض کوچکترین فشار، تعدیل نیرو می‌کنند، از حقوق و مزایای نیروی کار می‌کاهند و یا حقوق و مزایای کارگران را با تأخیر پرداخت می‌کنند.

وی همچنین بیان داشت: کارگری که امنیت شغلی ندارد و با قرارداد سی روزه و سه ماهه و شش ماهه کار می‌کند و آموزش‌های لازم را دریافت نمی‌کند با استرس وارد محیط کار می‌شود و در نتیجه بهره وری کافی را نخواهد داشت.

بیات در ادامه تصریح کرد: سبد معیشت یک کارگر حدود ۴ میلیون تومان است درصورتی که دریافتی او یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان می‌شود. وقتی کارگر از عهده مخارج خود و فرزندانش برنمی‌آید با استرس وارد فضای کار می‌شود و تمرکز ندارد.

این فعال کارگری با اشاره به اینکه ارائه آموزش و خدمات به کارگران ضروری است، گفت: این مسئله بدین معنا نیست که فقط بخش خصوصی وارد کار شود بلکه دولت و مجلس نیز در این رابطه وظایفی دارند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در رابطه با نقش جامعه کارگری در بهبود فضای کسب و کار ابراز داشت: یکی از مهمترین مولفه‌های تاثیرگذار در حوزه کسب و کار بخش واگذاری‌ها به بخش خصوصیِ واقعی است که متاسفانه به اهل آن واگذار نمی‌شود و بیشتر، خصولتی‌ها وارد این کار می‌شوند.

وی با انتقاد از واردات بی‌رویه محصولات به کشور گفت: بسیاری از محصولات وارداتی در داخل کشور تولید می‌شوند اما متاسفانه وارد می‌شود و این موضوع باعث شده تولیدکننده رغبتی برای رقابت نداشته باشد.

بیات با اعلام اینکه در برخی شهرک‌های صنعتی از نیروهای کار خارجی استفاده می‌شود، افزود: نیروی کار داخلی ما بیکار است اما در این شهرک‌ها برای اینکه حق بیمه ندهند از کارگران خارجی استفاده می‌کنند. این ظلم در حق نیروی کار است و بهره‌وری را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز