خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان:

‎واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیل، با اولویت وام جدید اشتغال با یک سال امهال در بازپرداخت دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۲۹۹

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: واحدهای تولیدی که در سیل سال جاری خسارت دیده‌اند با اولویت وام جدید اشتغال دریافت می‌کنند و برای بازپرداخت این وام یک سال امهال قائل می‌شویم.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) عصر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان گلستان بندهای ۱۵ گانه مصوبات ماه گذشته این ستاد را مرور و کلیات پیشنهادات اصلاحی اشتغال روستایی و فراگیر را تشریح کرد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه واحدهای تولیدی خسارت دیده از سیل، با اولویت وام جدید اشتغال با یک سال امهال در بازپرداخت دریافت می‌کنند، گفت: در شرایط فعلی تحریم، برای صیانت از اشتغال موجود باید سیاستهایی اعمال شود که واحدهای تولیدی بتوانند هم از سرمایه در گردش افزون و کافی‌تر و هم از سرمایه‌های لازم برای طرح‌های توسعه‌ای خود بهره‌مند شوند، بنابراین چنانچه استفاده از تسهیلات و سرمایه‌های در گردش و استفاده از تسهیلات برای فعالیتهای توسعهای است میتوان در دفتر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی درمرکز با همکاری شورای پول و اعتبار برنامه ویژه صیانت از اشتغال موجود را با کمک سیستم بانکی واحدهای تولیدی موجود معین و این گونه درخواستها را در  استانها دنبال کرد. 

‎وی تاکید کرد: اگر تغییراتی در رئوس برنامههای اولویتدار طرحها و پروژههای اقتصاد مقاومتی از سوی مقامات محلی پیشنهاد میشود باید به آنها توجه شود و در نخستین جلسهای که ما در تهران خواهیم داشت، از مقامات مسئول دراین حوزه دعوت میکنیم  که اگر در حوزه اقتصاد مقاومتی نکته و یا تغییراتی دارند مطرح کنند تا مورد توجه جدی قرار گیرد. 

شریعتمداری اظهار داشت: باید در زمینه مباحث عمومی و سیاستگذاری اقتصادی اشتغال و در شرایط خاص تحریم باید واحدهای تولیدی تسهیلاتی در حوزه مالیات داشته باشند و ستاد حمایتی فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز جهت گیریهای جدید مالیاتی را برای صیانت از اشتغال اتخاذ کنند تا در سراسر کشور ابلاغ و اجرا شود.

‎وی به راهکارهای تخصصی در سالی که قرار است رونق تولید باشد اشاره کرد و گفت: با در پیش گرفتن راهکارهای اصولی میتوان سال خوبی را پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز