خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری:

با ایجاد یک شبکه میان اتحادیه امکان و سامانه نیما نیازهای خانوارهای کارگر را تامین می‌کنیم/ فاصله‌ میان حداقل دستمزد و هزینه‌ها وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۱۴۷

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت که با ایجاد یک شبکه میان اتحادیه امکان و سامانه نیما (سامانه یکپارچه معاملات ارزی) کالاهای مورد نیاز خانوارهای کارگری به قیمت مناسب تهیه و به دست آنها می‌رسد.

«محمد شریعتمداری» در جریان سفر امروز خود به استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته کارگر، گفت: کارگران نمونه واحدهای تولیدی به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند و مورد تفقد قرار گرفتند.

وی با اشاره به تجدید میثاق کارگران با آرمان‌های امام خمینی (ره)، افزود: کارگران بر سر ایستادگی بر آرمان‌ها بیعت خود را با امام تجدید کردند. کارگران به عنوان ستون فقراط تولید کشور با امام راحل پیمان مجدد بستند تا حامل این پیام باشند که به هیچ وجه از کار و تلاش خستگی ناپذیر، دست نخواهند کشید و همه آنچه نظام سلطه در خواب دیده، کارگران با کار و تلاش بیشتر جبران خواهند کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: آنها وعده دادند که کشور در سال رونق و تولید با تولید بیشتر همه خسارت‌های احتمالی که می‌خواستند به کشور تحمیل کنند، جبران می‌شود.

وی با اشاره با مذاکرات صورت گرفته در انتهای سال به منظور تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۸، گفت: در پایان سال گذشته تلاش کردیم تا با یک نظام سه‌جانبه گرایانه‌ای، نمی‌گویم یک کار مهم اما در حدی که مقدور بود، از ایجاد فاصله بیشتر بین سبد معیشتی خانوارهای کارگر با حداقل دستمزد جلوگیری کنیم که این فاصله هنوز وجود دارد.

شریعتمداری البته نسبت به تاثیر افزایش ۳۶.۵ درصدی حداقل دستمزد، اظهار نگرانی می کند: در کنار بحث افزایش حداقل دستمزد، تاثیرات افزایش دستمزد را بر تولید داریم که واحدهای تولیدی دچار مشکل می‌شوند اما از یک طرف حداقل دستمزد زندگی و معیشت کارگران را دچار بحران می‌کند.

وی افزود:  لذا در چارچوب نظام سه‌جانبه گرایانه، در خصوص میزانِ افزایشِ حداقل دستمزد، تصمیمات خوبی گرفته شد تا این حد و معنا مورد توجه قرار گیرد اما ما به همین هم بسنده نمی‌کنیم و در طول سال ۹۸ از طریق اتحادیه امکان (اتحادیه مرکزی تعاونی‌های مصرف کارگران ایران) که محل تامین نیازهای عمومی کارگران است شبکه‌ای مشترک با سامانه نیما راه می‌اندازیم تا کالاهای مورد نیاز خانوارهای کارگری را به قیمت مناسب در اختیار آنها بگذاریم.

وی با بیان اینکه اتحادیه امکان مجموعه‌ای مستقل است و ارتباطی با دولت ندارد، گفت: با ایجاد این شبکه‌ کمکی به کارگران می‌کنیم تا فاصله میان حداقل دستمزد با هزینه‌ها کاهش یابد. از طرفی می‌خواهیم کمکی شود تا نیازمندی‌های اساسی کارگران با قیمت واقعی از طریق تعاونی‌های کارگری در اختیار آنها قرار گیرد. تعاونی‌ها در این زمینه در سال ۹۸ قدم‌های خوبی را برخواهند داشت.

با ایجاد یک شبکه میان اتحادیه امکان و سامانه نیما نیازهای خانوارهای کارگر را تامین می‌کنیم/ فاصله‌ میان حداقل دستمزد و هزینه‌ها وجود دارد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز