خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری تاکید کرد:

اتصال مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار به شبکه ملی استاندارد تجهیزات فنی و ایمنی

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۶۷۱

شریعتمداری در بازدید از مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، گفت: استاندارد کردن وسایل آزمایشگاه فردی به منظور اندازه گیری دقیق و استاندارد وسایل حفاظت فردی و با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از کار باید انجام شود.

به گزارش ایلنا، محمد شریعتمداری (وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در بازدید خود از مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، گفت: با توجه به وظایفی که این مرکز در خصوص حوادث و بیماری‌های ناشی از کار در سراسر کشور برعهده دارد یکی از  موضوعاتی که در این بازدید  مورد تاکید قرار داشت بحث مربوط به تجزیه و تحلیل مخاطرات و عوامل مختلف زیان آور، آلاینده‌های محیط کار در سطح کشور و نیز نحوه بررسی محیط کار از نظر سنجش عوامل زیان آور فیزیکی، شیمیایی و... ناشی از کار بود.

وی افزود: اندازه گیری آلاینده‌های فیزیکی و شیمیایی محیط کار و مطابقت آن با حدود مجاز و ارائه توصیه‌های فنی در جهت تقلیل آنها با توجه آیین نامه‌ها و استانداردهای مربوطه به عنوان فصل مشترک میان وزارت کار و وزارت بهداشت مطرح می‌باشد.  

وی گفت: در همین زمینه لازم است که نشست مشترکی میان دو وزارتخانه انجام شود تا موضوعات مشترک در این حوزه به بحث گذاشته شود.

شریعتمداری تصریح کرد: استاندارد کردن وسایل آزمایشگاه فردی به منظور اندازه گیری دقیق و استاندارد وسایل حفاظت فردی و با هدف جلوگیری از حوادث ناشی از کار باید انجام شود. به همین منظور تاکید بر اتصال مرکز تحقیقات به شبکه آزمایشگاهی (شبکه ملی استاندارد تجهیزات فنی و ایمنی) از دیگر موضوعاتی بود که در این بازدید مورد تاکید قرار گرفت. همچنین در خصوص وضعیت نیروی انسانی بویژه تکمیل نیروی انسانی در حوزه گروه تحقیق این مرکز نیز دستورات لازم صادر شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای آموزش کارگران، کارفرمایان و پیمانکاران و مسئولان ایمنی محیط کار را مورد تاکید قرار داد.

شریعتمداری هچنین برنامه‌ریزی اساسی در جهت کاهش حوادث ناشی از کار را با مطمح نظر قراردادن ابعاد انسانی، اجتماعی و اقتصادی  مورد تاکید قرار داد و گفت: بازنگری‌های بنیادین در نظامات آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی از طریق تعامل و همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی و برنامه‌ریزی جهت تقویت و نهادینه سازی فرهنگ ایمنی و بهداشت کار  موضوعی جدی است که باید آن را پیگیری کرد.

لازم به ذکر است شریعتمداری همچنین از نمایشگاه و آزمایشگاه تست حفاظت وسایل فردی و انیمیشن‌های ساخت مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار بازدید کرد.

در این دیدار، عباس پرکنی (رییس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار) و کارشناسان مرکز توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های این مرکز ارایه کردند.

اتصال مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار به شبکه ملی استاندارد تجهیزات فنی و ایمنی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز