خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های هفته کارگر استان همدان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۸۳۳

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: هفته کارگر با پیش‌بینی برنامه‌های متنوع فرهنگی، ورزشی و تجلیل از کارگران در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چنگیز اصلانی در نشست خبری  پیش از ظهر امروز دوشنبه با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای ایام هفته کارگر دراستان در نظر گرفته شده است، گفت: تجدید میثاق با آرمان‌های امام و رهبری در راستای بیانیه گام دوم انقلاب روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه مصادف با نخستین روز هفته کارگر برگزار می‌شود.

وی حضور کارگران در نماز جمعه همدان و شهرستان‌های استان و برنامه پیاده‌روی خانوادگی کارگران را از برنامه‌های در نظر گرفته شده عنوان کرد و گفت: تجلیل از کارگران، نشست مشترک تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و برگزاری همایش شوراها و تشکل‌های کارگری نیز برای این ایام مد نظر قرارگرفته است.

اصلانی از معرفی کارگران نمونه کشوری خبر داد و با بیان اینکه برنامه پرسش و پاسخ شوراهای اسلامی کار با جامعه کارگری نیز برگزار می‌شود، افزود: دومین مسابقه قرآنی جامعه کارگری و تجلیل از زنان کارگر نیز در این هفته مد نظر است.

به گفته وی؛ نامگذاری امسال به نام رونق تولید در شرایط حساس کنونی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید با تلاشی مضاعف برای عملی شدن این شعار تلاش کنیم.

افزایش ۳۶.۵ درصدی حقوق کارگران کافی نیست

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان در ادامه با بیان اینکه امسال میزان افزایش حقوق کارگران نسبت به سال‌های قبل بهتر شد، عنوان کرد: هر سال باید بر اساس تورم حقوق کارگران افزایش یابد.

اصلانی در ادامه با بیان اینکه مزدی که برای سال جاری مصوب شده مطلوب جامعه کارگری نیست، افزود: درست است حداقل دستمزد ماهیانه در سال جاری با افزایش ۳۶.۵ درصدی نسبت به سال‌های قبل در وضعیت بهتری تعیین شد اما کافی نیست چراکه تورم به قدری بالاست که این افزایش به چشم نمی‌آید.

اصلانی با بیان اینکه کارفرمایان بخش خصوصی توان پرداخت حقوق ندارند با مشکلات مالی درگیرند، گفت: هر اتفاقی در اقتصاد کشور کارگر و نیروی تولید را درگیر می‌کند و اگر اتفاقات ناخوشایندی رخ دهد دود آن به چشم کارگر خواهد رفت.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان، جمعیت کارگری استان همدان را ۲۴۸ هزار نفر عنوان کرد و لیست بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی را ملاک افزایش یا کاهش جمعیت کارگران شاغل و بیکار عنوان کرد و گفت: اگر در سال ۹۷ طبق آنچه مسئولان عنوان کرده‌اند ۱۸ هزار و ۷۰۰ شغل در استان همدان ایجاد شده باید جمعیت جامعه کارگری این افزایش را نشان دهد اما چنین نیست.

وی با بیان اینکه طی سه ماهه دوم سال ۹۷ مشکلاتی برای کارخانه‌های استان همدان ایجاد شد چراکه وابستگی ارزی مانع از تأمین مواد اولیه می‌شد، گفت: ایجاد ۲۰ هزار شغل در سال جدید هدف‌گذاری شده که اگر حمایت‌های لازم از کارفرمایان و تولیدکنندگان صورت گیرد تحقق آن دور از انتظار نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان با بیان اینکه کارگر کسی است که روزانه ۷ ساعت و ۳۳ دقیقه کار کند، گفت: گاهی ضعف مدیریتی ناشی از عدم شناخت کار موجب نابودی کارخانه می‌شود.

اصلانی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون حتی یک نفر هم به خانه کارگر مراجعه نکرده که ادعای اخراج داشته باشد، گفت: عقد  قرارداد سفید امضا یکی از معضلات جامعه کارگری در استان همدان است.

وی با بیان اینکه اگر دولت عزم خود را بر حمایت از کارخانه‌ها جدی کند چرخه تولید فعال خواهد شد و رونق تولید رقم می‌خورد، گفت: خانه کارگر استان همدان در سال گذشته ۳۵ هزار و ۹۴۶ نفر عضو داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز