خبرگزاری کار ایران

موسوی لارگانی:

ترکیه و چین صنعت نساجی ایران را نابود کرده‌اند/ تعرفه برای واردات پنبه به صلاح نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۳۵۶

رییس فراکسیون حمایت از صنعت نساجی می‌گوید که تعرفه‌گذاری برای واردات پنبه توان رقابت را از صنعت نساجی گرفته و اشتغال موجود را تهدید می‌کند.

به گزارش ایلنا، «سید ناصر موسوی لارگانی» با بیان اینکه صنعت نساجی اشتغالزایی بسیاری دارد، افزود: تا یک سال پیش واردات پنبه موردنیاز نساجی تعرفه داشت در حالی که پنبه داخلی تنها می تواند 30 درصد نیاز کشور را تامین کند و ۷۰ درصد باقی مانده باید از طریق واردات تامین شود.

وی در گفتگوی خود با خانه ملت، افزود: پرداخت سوبسید به صنعت نساجی یکی از سیاست هایی است که بسیاری از کشورها برای حمایت و پشتیبانی از این صنعت به کار گرفته‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ماشین آلات صنعت نساجی کشور قدیمی شده است، خاطرنشان کرد: ترکیه و چین صنعت نساجی ایران را نابود کرده‌اند. به طور مثال دولت ترکیه به تولید کنندگان خود اعلام کرده است در صورتی که در ایران نمایندگی دایر کنند، ۷۵ درصد هزینه این نمایندگی را پرداخت می‌کند؛ چرا که بازار ۸۰ میلیون نفری ایران می‌تواند سودهای هنگفتی برای آنها امغان آورد.

موسوی لارگانی تصریح کرد: ماشین آلات به روز ترکیه و چین دقت و ظرافت بالایی در تولید البسه و پارچه دارد در حالی که ماشین آلات قدیمی ایران از یک سو کیفیت را مورد هجمه قرار می‌دهد از سوی دیگر ظرافت چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه نوسازی صنعت نساجی به همکاری دولت نیاز دارد، خاطر نشان کرد: متاسفانه تاکنون تمامی دولت ها از ظرفیت بالای این صنعت در ایجاد اشتغال غافل بوده‌اند.

رییس فراکسیون حمایت از صنعت نساجی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از چالش‌های پیش روی صنعت نساجی تامین مواد اولیه است که باید تدابیر لازم برای رفع این موانع اندیشیده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز