خبرگزاری کار ایران

تشریح آخرین وضعیت مجتمع هفت تپه از زبان کارگران

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۸۰۱

به گفته کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه ادامه برداشت نیشکر و از سرگیری مجدد تولید شکر در این واحد کشاورزی به دلیل استمرار بارش باران هنوز آغاز نشده است.

منابع کارگری در مجتمع هفت تپه با اعلام خبر اسمترار بارش در هفت‌ تپه و در تشریح آخرین وضعیت این واحد کشاورزی و کارگران آن به خبرنگار ایلنا گفتند: بارندگی‌های پیاپی و سیل اخیر در استان خوزستان، برداشت نیشکر را در مجتمع کشت و صنعت هفت تپه به تاخیر انداخته و در حال حاضر تعدادی از مزارع نیشکر این مجتمع در نزدیکی رودخانه کارون دچار آبگرفتگی شده است، بنابراین امکان فعالیت کارگران وجود ندارد و باید تا پایان سیل و آرام شدن وضعیت جوی، صبر کرد.

به گفته کارگران؛ این درحالی‌ست که در یک ماه پایانی سال گذشته کار برداشت نیشکر و از سرگیری تولید شکر در مجتمع هفت تپه با حدودا ۴ ماه تاخیر توسط دست‌کم ۲۵۰۰ کارگر نی‌‌‌بر آغاز شده بود.

منابع کارگری با بیان اینکه دست‌کم دو ماه کار بهره‌برداری از نیشکر طول می‌کشد، در ادامه درباره وضعیت پرداخت مطالبات مزدی کارگران مجتمع هفت تپه بعد از چند ماه چالش کارگری سال گذشته گفتند: در حال حاضر همه کارگران قرارداد مستقیم شاغل در مجتمع نیشکر هفت تپه یک ماه مطالبات مزدی معوقه طلبکارند و با آغاز فصل بهره‌برداری شکر امیدواریم روند پرداخت مطالبات مزدی کارگران ادامه پیدا کند.

کارگران با بیان اینکه در هفته گذشته بخشی از مطالباتی که به عیدی و پاداش کارگران مربوط می‌شود پرداخت شد، افزود: آنچه باقی مانده ۸ ماه حق بن کارگران روزمزدی مجتمع است که در حال حاضر شرایط قرارداد کاری آنها به‌صورت مستقیم شش ماهه تغییر کرده است.

کارگران همچنین از پرداخت نشدن سنوات گروهی از همکاران بازنشسته خود خبر دادند و در ادامه درباره مطالبات مزدی راننده‌های خودروهای استیجاری گفتند: بیش از ۸۰ راننده وانت‌بار استیجاری که مسئولیت جابجایی ‌حمل بار و کارگران را در بین مزارع کشاورزی برعهده دارند، دست‌کم ۶ ماه مزد دریافت نکرده‌اند.

کارگران هفت تپه در پایان اعلام کردند: تنها نگرانی کارگران هفت تپه وضعیت تنها همکار بازداشت شده است که امیدواریم در سال جدید با مساعدت مسئولان آزاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز