خبرگزاری کار ایران

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

وزارت کشور در ثبت شناسه تشکل‌ها همکاری نمی‌کند/ ازدواج دختران زیر 18 سال یک معامله است

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۳۸۵

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: وزارت کشور در بحث ثبت شناسه تشکل‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) همکاری نمی‌کند و از این جهت دچار مشکل شدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدمهدی تندگویان با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان از ابتدای سال گذشته شبکه‌سازی را در تشکل‌ها آغاز کرده است، گفت: هم‌اکنون بالای 2 هزار و 500 شبکه ثبت‌شده وجود دارد که نیاز به گسترش آنها داریم. هم‌اکنون 4 دبیرخانه فعال در حوزه تشکل‌ها در این وزارتخانه وجود دارد که دبیرخانه مرکزی در تبریز قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این تشکل‌ها درباره گردشگری و بوم‌گردی گفت: تشکل‌های ما گردشگری مبتنی بر علم را توسعه می‌دهد. در همین حال پیشنهاداتی همچون گردشگری با قطار ارائه شده است. همچنین گردشگری جوانان از یک استان به استان دیگر، جشنواره نان، جشنواره انار و... از دیگر فعالیت‌های تشکل‌ها هستند.

وی با اشاره به همکاری وزارت ورزش و جوانان با مجمع جوانان جهان اسلام گفت: تلاش ما این بود که در عرصه بین‌المللی حضور یابیم. از این رو با مجمع جوانان جهان اسلام وارد مذاکره شدیم تا دبیرخانه آن به ایران منتقل شود. می‌خواهیم که دبیرخانه آن به استان تبریز بیاید.

وی با بیان اینکه تلاش داریم حوزه کارآفرینی به گونه‌ای سامان دهیم که جوانان کارآفرین وارد شبکه‌های ما شوند، گفت: ما در شبکه‌ کارآفرینی خود یک پروسه تولید تا فروش را راه‌می‌اندازیم تا جوانانی که مایل به کارآفرینی هستند وارد این شبکه شوند و در نهایت به سمت تشکل‌های ما بروند.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان مزایای متنوعی را برای فعالیت در شبکه‌های ایجاد کرده فراهم نموده است، افزود: شبکه‌هایی که ما توسعه داده‌ایم از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند و مشکلات بیمه‌ای آنها حل شده است. برای نمونه شبکه استارتاپی که راه‌انداختیم و اعضای فعالی را به آن جذب کرده‌ایم. جالب است بدانید یک شرکت استارتاپی که در شبکه ما فعال شده با ارزش 6 تا 7 میلیارد تومان هم‌اکنون فعال است.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در حوزه دفاتر مشاوره ازدواج گفت: پیش از شکل‌گیری معاونت امور ورزش و جوانان زیر 10 دفتر مشاوره وجود داشت اما حالا توانسته‌ایم با کمک بهزیستی 400 دفتر در این حوزه ایجاد کنیم. این کار ما در راستای رسالت حرفه‌ای‌مان در حوزه جوانان انجام شده است. تلاش داریم که از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق جلوگیری کنیم و در این حوزه هم البته موثر بوده‌ایم.

وی با اشاره به میزان ریالی وام‌های ازدواج گفت: در دولت‌های گذشته افراد زیادی برای دریافت 2 تا 3 میلیون وام ازدواج در صف بودند اما حالا علاوه بر اینکه مبلغ وام را به 15 میلیون تومان افزایش داده‌ایم، کاری کرده‌ایم که هیچ جوانی در صف گرفتن وام ازدواج قرار نگیرد. تنها تا پایان سال گذشته 15 هزار فقره وام ازدواج پرداخت کرده‌ایم. در همین حال مجلس مصوبه‌ای را گذاشته که بر مبنای آن وام ازدواج به 30 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی افزود: می‌دانیم که با 60 میلیون تومان وام ازدواج برای یک زن و مرد نمی‌توان زندگی مرفهی را درست کرد اما تلاش شده تا قسمتی از مشکلاتی که مانع از ازدواج می‌شوند برطرف شوند.

وی گفت: بحث اشتغال ایمن و مسکن آسان را برای جوانان ایجاد کرده‌ایم.

وی با اشاره به اعتبار هزار و 300 میلیاردی که برای اشتغال جوانان توسط صندوق کارآفرینی امید و بانک قرض‌الحسنه رسالت اختصاص داده شده است، گفت: با همین رقم ناچیز 2 هزار شغل ایجاد شده است. ما دستگاه‌هایی را داریم که بیش از 20 هزار میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی بودجه می‌گیرند اما این کارکرد را ندارند. این دستگاه حداقل باید 20 هزار شغل ایجاد کند.

وی در ادامه با انتقاد از فرهنگ ازدواج کودکان گفت: ازدواج دختران زیر 18 سال به صورت یک معامله درآمده است. ما باید با مدیریت منابع خود، فرهنگ ازدواج را در جهت درستی هدایت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز