خبرگزاری کار ایران

تندگویان:

آسیب ازدواج سفید را باید به عنوان یک واقعیت در جامعه بپذیریم

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۸۷۲

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در خصوص وام ازدواج کار بی‌نظیری در دولت تدبیر و امید صورت گرفت و در حال حاضر پرداخت وام ازدواج به روز شده و حداکثر مدت انتظار جوانان یک ماه است.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در هفتاد و دومین جلسه ستاد امور ساماندهی به جوانان گفت: ما سال گذشته بحث‌های شبکه‌سازی تشکل‌ها را انجام داده‌ایم که یکی از دبیرخانه شبکه‌ها، استان گیلان بود و به عنوان میزبان کل کارآفرینان جوانان معرفی شد.

وی ادامه داد: هفته آینده مرحله دوم این جلسات در استان گیلان برگزار می‌‌شود. چندین دوره آموزشی نیز در این استان انجام شد که به کارآفرینان مدارکی تحت پوشش دانشگاه تهران ارائه شده است. در عین حال جشنواره‌ای برگزار کرده‌ایم که در آن کارآفرینان برتر معرفی و حتی تعدادی از آنها به خارج از کشور اعزام شدند.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: شبکه‌های ما بسیار تخصصی و در بحث اشتغال جوانان رویکرد مثبتی داشته‌اند؛ چراکه با کمک‌های اعتباری و فنی‌ای که در اختیار استان‌ها قرار داده‌ایم، این روند رو به افزایش و ترقی است. بانک رسالت نیز در ایجاد اشتغال بسیار فعال است؛ به طوری که از شهریور امسال تاکنون 600 نفر از طریق این بانک اشتغال مستقیم دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در بحث ثبت شناسه سمن‌ها توافق آن با وزارت کشور انجام شد و ما انتظارمان این است که استان گیلان که جوان‌ترین استاندار کشور در راس مدیریت آن است، استان اول در حوزه ثبت شناسه جوانان باشد و همچنین در مجمع مشورتی جوانان نیز مکاتبات آن انجام شده و درخواست ما این است که از ظرفیت جوانان عضو سمن‌‌ها، حتما استفاده شود.

تندگویان به جمع بندی نظرات اعضا در موضوع ازدواج سفید پرداخت و تصریح کرد: ما به این بحث ورود علمی و پژوهشی داشتیم و کار را بر اساس تحقیق و پژوهش توسط اساتید دانشگاه آغاز کردیم و به دستور مسعود سلطانی‌‌‌فر نیز کارگروهی تشکیل داده‌‌ایم تا با محوریت مرکز مطالعات و پژوهش‌‌های راهبردی کار تیمی و علمی صورت بگیرد، اما بحث عملیاتی آن و اینکه این پژوهش‌ها چگونه مورد استفاده قرار گیرد باید در همین جلسات و با مشارکت همه دستگاه‌ها صورت پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید آسیب ازدواج سفید را به عنوان یک واقعیت در جامعه بپذیریم و برای آن چاره‌‌‌‌اندیشی کنیم، خاطرنشان کرد: اگر برای این موضوع فکری نکنیم در چند سال آینده درگیر بحران‌ها و مسائل مختلف آن خواهیم شد. موضوع ازدواج سفید در شورای اجتماعی کشور هم مطرح شد و ما هم در حیطه مسئولیتی که داریم پذیرفتیم که در این خصوص کمک کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه آگاهی‌‌‌رسانی در خصوص آسیب‌های ازدواج سفید در فیلم‌‌‌ها و سریال‌‌ها به صورت مستقیم نمی‌تواند راهگشا باشد، ابراز داشت: باید با طرح برنامه‌های گفتمان‌‌‌‌محور طوری که قبح موضوع شکسته نشود، به آگاهی‌‌‌رسانی خانواده‌ها و جوانان نسبت به آسیب‌های فراوان ازدواج سفید عمل کنیم که امیدوارم با جمع‌‌‌بندی همه نظرات به راهکار خوبی در این زمینه برسیم.

وی با اشاره به اجرا نشدن قانون تسهیل ازدواج جوانان بیان کرد: در این خصوص چندین جلسه با حضور دستگاه‌های متولی برگزار کردیم و تمامی موارد احصا شده و در جلسه بعدی ستاد به عنوان اولین دستور جلسه به بررسی راهکارها برای اجرای این قانون می‌پردازیم. برای اجرای این قانون رهبر انقلاب نیز به شورای اجتماعی کشور تاکید کرده‌اند و مجلس هم به موضوع ورود کرده است.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: درخصوص وام ازدواج کار بی‌نظیری در دولت تدبیر و امید صورت گرفت و در حال حاضر پرداخت وام ازدواج به‌‌‌روز شده و حداکثر مدت انتظار جوانان یک ماه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز