خبرگزاری کار ایران

نماینده مینودشت مطرح کرد؛

شاغلان گلستان به آمار بیکاران کشور افزوده شده‌اند/ نوروز امسال به دلیل سیل حتی یک گردشگر به استان نیامد

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۱۲۶

نماینده مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه با اعلام اینکه میزان بیکاری در این شهرها بسیار بالاست، گفت: سیل اخیر بسیاری از بخش‌های کشاورزی و کارخانه‌های صنعتی را نابود کرد و امید بسیاری از مردم را گرفت و اکنون با معضل بزرگتری روبه‌رو هستیم و شاغلان بیکار شده نیز به معضل بیکاران استان افزوده شده‌اند.

شهرام کوسه غراوی با اعلام اینکه بر اساس آخرین بررسی‌ها در نتیجه سیل اخیر بیش از سه هزار میلیارد تومان به استان گلستان خسارت وارد شده است به خبرنگار ایلنا گفت: 300 هزار هکتار زمین کشاورزی و 17 هزار واحد مسکونی و 30 تا 100 درصد باغ‌های استان از بین رفته است.

وی با اشاره به اینکه ویرانی راه‌های استان و هلاکت دام‌های مردم نیز به این آمارهای نگران‌کننده افزوده می‌شود، گفت: در حوزه انتخابیه من یعنی شهرهای مینودشت، کلاله، گالیگش و مراوه تپه بیش از 400 هزار میلیارد تومان زیان ناشی از سیل بوده است. این هزینه‌ها فقط ناشی از سیل نبوده بلکه بخش بزرگی از این زیان‌ها ناشی از رانش زمین بوده که البته به بارش‌ها ربط دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مشکلاتی که برای کارخانه‌های این منطقه به وجود آمده است، گفت: در نتیجه سیل بسیاری از کارخانه‌ها زیر آب رفته که باعث از بین رفتن ماشین‌آلات، تجهیزات، مواد اولیه و تولیدات کارخانه‌ها شده و حجم این ویرانی‌ها به اندازه‌ای است که این کارخانه‌ها برای مدتها کمر راست نمی‌کنند و البته کارگران آنها نیز باید با معضل بیکاری دست به گریبان شوند.

وی با اعلام اینکه محور توسعه و اشتغال استان گلستان، کشاورزی و گردشگری است، گفت: زمین‌های کشاورزی که نابود شده و بذر و محصولات را آب برده است. از سوی دیگر ایام نوروز بهترین فرصت برای گردشگران بود تا از تعطیلات استفاده کنند و به استان گلستان بیایند اما سیل باعث شد که حتی یک گردشگر به استان گلستان نیاید و در این شرایط بسیاری از مردم استان گلستان خود برای فرار از سیل به شهرهای دیگر رفته بودند.

کوسه غراوی با یادآوری اینکه استان گلستان با وجود آنکه قطب گردشگری است، یکی از استان‌های درگیر با معضل بیکاری است، گفت: میزان بیکاری در گلستان بالاست و این اتفاق به اندازه‌ای برای مردم عذاب‌آور است که وقتی مسوولان خبر از اشتغالزایی در استان می‌دهند، به‌جای آنکه اثر مثبت داشته باشد، بار روانی مخرب بر جای می‌گذارد زیرا مردم می‌بینند که فرزندانشان بیکار در خیابان‌ها راه می‌روند.

وی با تاکید بر اینکه اگر اشتغال ایجاد شود، از میزان بیکاران کاسته می‌شود و این امر رضایت مردم را رقم می‌زند، گفت: در تمام مدتی که نمایندگی مردم در این منطقه را داشتم، آن شادی و خوشحالی بابت اینکه خانواده‌ها نسبت به رفع بیکاری داشته باشند را مشاهده نکردم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز